۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
رایزنی با بانک‌ها و شرکت‌های کارگزاری برای رفع مشکلات سهامداران عدالت
روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد

رایزنی با بانک‌ها و شرکت‌های کارگزاری برای رفع مشکلات سهامداران عدالت

روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی، اعلام کرد: در راستای افزایش شفاف سازی و رفع مشکلات سهامداران عدالت، رایزنی هایی با بانک ها و شرکت های کارگزاری انجام شده است تا آنها پاسخگوی سوالات فروشندگان ۳۰ درصد از سهامداران عدالت باشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی در جوابیه ای  اعلام کرد: در راستای افزایش شفاف سازی و رفع مشکلات سهامداران عدالت، رایزنی هایی با بانک ها و شرکت های کارگزاری انجام شده است تا آنها پاسخگوی سوالات فروشندگان ۳۰ درصد از سهامداران عدالت باشند تا پاسخگویی به این افراد بهبود یابد که متن کامل به شرح ذیل است؛

برخی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر اظهارنظرهایی در خصوص تاخیر در پرداخت وجوه حاصل از فروش سهام عدالت کرده اند که شرکت سپرده گذاری مرکزی در راستای شفاف سازی و آگاهی این نمایندگان محترم و تنویر افکار عمومی مطالبی را تقدیم می کند.

اولویت نخست شرکت سپرده گذاری مرکزی، بانک‌ها و شبکه کارگزاری در فروش سهام عدالت، حفاظت و صیانت از دارایی‌های مشمولان سهام عدالت است تا از سوء استفاده‌های احتمالی در این زمینه جلوگیری شود به طوری که هیچ فردی غیر از خود سهامدار، امکان سفارش گذاری برای فروش سهام را نداشته باشد.

از سوی دیگر، احراز هویت مشمولان سهام عدالت تنها از طریق ارائه شماره شبای بانکی و تلفن همراه به نام خود فرد انجام می شود، لذا دقت و حساسیت بالایی نسبت به نحوه شناسایی مشتریان در این زمینه اعمال می شود و ممکن است در این رهگذر سفارش عده ای از افراد هنوز نهایی نشده باشد و یا اینکه آنها سفارش خود را گذاشته اند اما هنوز فروشی انجام نشده است.

بر اساس آخرین آمارها، حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر درخواست فروش ۳۰ درصد سهام عدالت خود را ثبت کرده اند که تاکنون سهام بیش از یک میلیون ودویست هزار نفر به فروش رفته و سایر درخواست ها نیز یا در فرایند فروش قرار دارد و یا اینکه شماره شبای بانکی و یا تلفن همراه سهامداران به تایید مراجع ذیصلاح نرسیده است.

همچنین در راستای افزایش شفاف سازی و رفع مشکلات سهامداران عدالت، رایزنی هایی با بانک ها و شرکت های کارگزاری انجام شده است تا آنها پاسخگوی سوالات فروشندگان ۳۰ درصد از سهامداران عدالت باشند تا پاسخگویی به این افراد بهبود یابد.

با اعلام مراتب از کلیه مشمولین سهام عدالت درخواست می‌کنیم حتی الامکان سهام خود را برای بلند مدت نگهداری نمایند ولی تلاش ما بر این است که اگر کسی قصد فروش داشت با احراز هویت مطمئن سهامدار فرایند فروش را برایش تسهیل کنیم.

امیدواریم با ورود بانک ها و شرکت های کارگزاری به فرایند پاسخگویی به سهام عدالت، مشکلات افرادی که با نقص مدارک روبرو هستند، هر چه سریعتر برطرف شود و این افراد نیز بتوانند سهام مورد نظر خود را فروخته و وجه حاصل از فروش سهام عدالت خود را در اسرع وقت دریافت کنند.

کد خبر: ۳۱٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha