۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
جریمه ۴۵۰ هزار یوان چین برای وارد کننده ام دی اف خام در تبریز
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی خبر داد:

جریمه ۴۵۰ هزار یوان چین برای وارد کننده ام دی اف خام در تبریز

تبریز- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی از جریمه ارزی برای وارد کننده ام دی اف خام در تبریز خبر داد.

به گزارش بازار، سیداحد یوزباشی اظهار داشت: برابر گزارش بانک سامان شعبه مرکزی تبریز دایر بر عدم ایفای تعهدات واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی در این اداره کل تشکیل پرونده شد و مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: شخصی برای وارد کردن ام دی اف خام به میزان ۱۶۸۹ متر مکعب در تبریز اقدام به افتتاح یک فقره حواله ارزی به ارزش ۴۵۰ هزار یوان چین از محل ثبت سفارشات از طریق بانک سامان شعبه مرکزی تبریزکرد ه است و برابر تعهد نامه ورود و ترخیص و ارائه برگ ترخیص‌کالاهای خریداری شده از خارج کشور تحویل وی داده شده است.

یوزباشی گفت: متهم بر اساس مقررات بانکی و گمرکی شرکت موظف بود ضمن ترخیص کالای ام دی اف جمعاً به مبلغ ۳ میلیون یوان چین، پروانه گمرکی مطابق با ثبت سفارش و اسناد تحویلی را حداکثر به مدت سه ماه از تاریخ اعلامیه فروش ارز به بانک ارائه دهد تا نسبت به رفع تعهد ارزی  اقدام شود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان گفت: متهم به دلیل عدم ارائه مدارک محکمه پسند و عدم حضور در فرجه قانونی و با تحقیقات و بررسی های صورت گرفته توسط این اداره کل، اتهام وارده به وی محرز و مسلم بوده و طبق قانون تعزیرات حکومتی به پرداخت عین ارز به مبلغ ۴۵۰ هزار یوان چین و جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد و کارت بازرگانی وی نیز به مدت ۶ ماه تعلیق شد.

کد خبر: ۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha