۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
رشد ۴۸ درصدی خرید گندم در استان فارس/ پیش بینی تولید ۳۰۰ میلیون تن گندم
مدیرتوسعه بازرگانی جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد:

رشد ۴۸ درصدی خرید گندم در استان فارس/ پیش بینی تولید ۳۰۰ میلیون تن گندم

شیراز - مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تاکنون بیش از ۸۵۰ هزارتن گندم مازاد بر نیاز ۴۲ هزار بهره‌بردار استان خریداری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، صمد رنجبری صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون بیش از ۸۵۰ هزارتن گندم مازاد بر نیاز ۴۲ هزار نفر بهره بردار خریداری شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۸ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه خرید توسط ۱۱۷ مرکز خرید واقع در ۳۶ شهرستان استان فارس انجام شده، عنوان کرد: از مجموع خرید انجام شده ۸۱۵ هزار تن آن در قالب خرید تضمینی و ۳۵ هزار تن به صورت خرید توافقی بوده است.

رنجبری با اشاره به اینکه تاکنون ۹۳ درصد از کل مبلغ گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است، افزود: امیدواریم تا پایان زمان برداشت و خرید این محصول مطالبات گندم‌کاران به موقع پرداخت شود.

به گفته او، استان فارس به عنوان قطب تولید گندم کشور تاکنون علاوه بر تأمین نیاز خود و ذخیره محصول خریداری شده در سیلوهای استان، بالغ بر ۶۲ هزارتن گندم مورد نیاز استان‌های دیگر را تأمین کرده است.

رنجبری خاطرنشان کرد: بر اساس پیش بینی‌ها امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در استان فارس تولید و احتمالا نزدیک به یک میلیون تن آن به عنوان مازاد بر مصرف تحویل به مراکز خرید بخش دولتی و خصوصی می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: قیمت هر کیلوگرم گندم در سال جاری به طور متوسط ۲۵ هزار ریال توسط شورای اقتصاد تعیین و ابلاغ شد که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۳۱٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha