۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
 ۷۷۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در کردستان مصرف شد
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان :

۷۷۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در کردستان مصرف شد

کردستان- فعله‌گری، مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: مشترکان در بخش های خانگی، صنعتی و تجاری در این استان طی سه ماهه نخست امسال ۷۷۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف کردند.

 احمد فعله گری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه  سوخت تمامی نیروگاه های تولید برق، صنایع و مصارف خانگی امروز توسط گاز طبیعی در حال تامین است، اظهار داشت: ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری و ۹۲ درصدی خانوار روستایی واجد شرایط استان  از گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه به طور میانگین بیش از ۹۷ درصد انرژی گرمایشی بخش خانگی استان با گاز طبیعی تامین می‌شود، اضافه کرد: مصرف کل استان در سه ماهه نخست سال جاری در تمامی بخش ها ۷۷۰ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۸۸۵ متر مکعب بوده که از این میزان ۴۳ میلیون و ۱۱۷ هزار متر مکعب در بخش سی ان جی بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان افزود: در بخش صنعتی هم ۶۵ میلیون و ۷۵۶ هزار مترمکعب ، بخش تجاری و عمومی ۳۰ میلیون و ۳۴۲ هزار مترمکعب ، خانگی ۳۳۰ میلیون و ۸۴۵ هزار مترمکعب و نیروگاه سنندج ۳۰۰ میلیون و ۷۸۵ هزار متر مکعب در این مدت گاز مصرف شده است.

فعله گری در مورد نسبت مصرف بخش های مختلف اظهار داشت: سی ان جی شش درصد ، صنعتی ۹ درصد ، تجاری و عمومی چهار درصد ، خانگی ۴۲ درصد و نیروگاه سنندج ۳۹  درصد از کل مصرف استان در سه ماهه نخست  سال جاری را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه مصرف گاز در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش داشته است، یادآور شد: مصرف گاز طبیعی در  سه ماهه نخست سال ۹۸ برابر با   ۷۰۱  میلیون و   ۴۵۶  هزار متر مکعب بوده است که شامل ۲۸ درصد از مصرف کل سال ۹۸ را در بر می‌گیرد .

کد خبر: ۳۱٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha