۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
احتمال قطع کمک هزینه فدرال به افراد بیکار در آمریکا

احتمال قطع کمک هزینه فدرال به افراد بیکار در آمریکا

شبکه تلویزیونی‌ای بی سی نیوز از نگرانی افرادی که در اثر کرونا بیکار شده اند و کمک هزینه آن‌ها قرار است قطع شود، خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، با شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها، کمک هزینه هفتگی پرداخت شده از سوی دولت فدرال سبب نجات میلیون‌ها آمریکایی شده است. اما تصمیم آتی در کنگره می‌تواند سبب ایجاد تغییر در زندگی شمار زیادی از افرادی شود که به شدت با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

اسکات استگنگا یک شهروند آمریکایی که بیکار شده است گفت: پرداخت این کمک هزینه به شدت به افراد طبقه متوسط همانند ما کمک می‌کرد، ما به این کمک‌ها نیاز داشتیم.

خبرنگارای بی سی نیوز گزارش داد: اسکات در اواخر ماه مارس در پی شیوع ویروس کرونا بیکار شد. او در ایالتی زندگی می‌کند که دومین نرخ بالای بیکاری را در کشور دارد و اکنون می‌گوید در تلاش برای یافتن راهی برای حمایت از اعضای خانواده اش است. او برای تهیه مواد غذایی مجبور شده است به بانک‌های ارائه کننده مواد غذایی مراجعه کند. اما این آخرین هفته‌ای است که او کمک هزینه ۶۰۰ دلاری اش را دریافت می‌کند. قرار است این کمک‌های اضطراری به زودی منقضی شود، زیرا قانون گذاران در واشنگتن نتوانسته اند به یک توافق دست پیدا کنند. زمانی که کنگره در ماه مارس این قانون را تصویب و رئیس جمهور هم آن را امضاء کرد هر هفته ۶۰۰ دلار به افراد بیکار تعلق گرفت. این ۶۰۰ دلار علاوه بر کمکی است که هر ایالت بر اساس بودجه اش در اختیار افراد بیکار قرار می‌دهد. برای مثال در نیوجرسی افراد بیکار علاوه بر ۶۰۰ دلار فدرال ۷۱۳ دلار دیگر هم دریافت می‌کنند. این رقم در فلوریدا در مجموع شامل ۸۷۵ دلار و در کلرادو شامل هزار و ۲۱۸ دلار و در لوئیزیانا شامل ۸۴۷ دلار می‌شود.
سیندی موفت که بیکار شده است می‌گوید:۶۰۰ دلا برای ما بسیار مهم است. این موضوع به ویژه برای خانواده من مهم است، زیرا من نمی‌توانم بر سر کار بازگردم.

همگان با این موضوع موافقند اقتصاد آمریکا که به واسطه شیوع این همه گیری به شدت آسیب دیده است به کمک‌های بیشتری نیاز دارد.

آستان گولزبی استاد اقتصاد دانشگاه شیکاگو در سخنانی اظهار داشت: اقتصاد ما در سطحی آسیب دیده است که قبلا هرگز شاهدش نبودیم. این روند سریع‌تر و عمیق‌تر از هر آسیبی در گذشته است. این آسیب به مراتب وخیم‌تر از دوران رکود بزرگ است. در حالی که اکنون ۲۵ ایالت بعلاوه پورتوریکو روند بازگشایی را تعلیق کرده اند، ابهامات زیادی درباره زمان احیای اقتصاد و بازگشت افراد بر سر کار وجود دارد. از هر پنج کارگر یک تن یعنی بیش از ۳۰ میلیون نفر همچنان بیکارند و این در حالی است که در واشنگتن همچنان در این باره اختلاف نظر وجود دارد که آیا این پرداخت‌ها باید همچنان ادامه داشته باشد یا خیر. سناتورهای جمهوری خواه بر این باورند که این کمک هزینه ۶۰۰ دلاری بسیار زیاد است و مانع از بازگشت افراد بر سر کار می‌شود.

کد خبر: ۳۱٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha