۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
پرداخت وام به رانندگان آسیب دیده از کرونا تسریع شود
مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

پرداخت وام به رانندگان آسیب دیده از کرونا تسریع شود

باقرجوان، مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر لزوم تسریع در پرداخت وام شش میلیون تومانی به رانندگان آسیب دیده از شیوع کرونا در کشور تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «داریوش باقر جوان» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بر اساس پیگیری‌های که از سوی وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بعمل آمد در کنار بخش‌های دیگری که فعالیت شان در اثر کرونا دچار مشکل شده بود خط اعتباری برای شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان بخش حمل و نقل مسافر در نظر گرفته شد.

وی در ادامه تعداد رانندگان بخش حمل و نقل مسافر کشور را ۱۱۳ هزار و ۵۱ نفر اعلام کرد.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: لیست رانندگان از سوی سازمان راهداری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شد و رانندگان نیز در سامانه کارا ثبت کردند.

وی افزود: قول و قرار این بود با تسهیلی که در فرآیند تخصیص و پرداخت وام بعمل خواهد آمد رانندگانی که مدارک خود را در سامانه کارا تکمیل می‌کنند این وام تا ابتدای تیر ماه سال جاری در اختیار آنان قرار گیرد.

باقرجوان تصریح کرد: متاسفانه یک ماه از این قضیه می گذرد ولی پرداخت تسهیلات بصورت کامل به رانندگان انجام نشده است.

وی ادامه داد: دلائلی که رانندگان منعکس می‌کنند اخذ تضامین غیر لازم است برای مثال بانک‌ها از رانندگان ضامن طلب می‌کنند در حالی که تدبیر شده بود برای تسهیل و دریافت وام به فراخور نظر بانک از چک یا سفته جهت پرداخت وام شش میلیون تومانی که برای این عزیزان درنظرگرفته شده استفاده شود.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: متاسفانه برخی از بانک‌ها بصورت سلیقه‌ای از رانندگان سند مالکیت خودرو را مطالبه می‌کنند.

وی افزود: سند مالکیت خودرو برای مالک خودروست که آن‌ها هم به نوعی ضرر و زیان‌های در این بخش دیده اند اما در مورد رانندگان ممکن است راننده مالک وسیله نقلیه نباشد و به نوعی راننده ای برای مالک خودرو باشد دلیلی دیده نمی‌شود حتماً مطالبه سند مالکیت ماشین را داشته باشند بلکه بانک‌ها باید در نظر بگیرند ملاک احراز هویت برای رانندگان عزیز کارت هوشمند است.

باقر جوان اظهارداشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این زمینه لیست رانندگان حرفه ای و دارای کارت هوشمند را ارائه داده است.

وی ادامه داد: متاسفانه رفتار سلیقه‌ای بانک‌ها و مطالبه تضامین غیر لازم روند پرداخت تسهیلات کرونایی به رانندگان را کند کرده است.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: رانندگان در این شریط نیاز به حمایت دارند و باید به معنای واقعی از آنان حمایت و پشتیبانی کرد.

وی در ادامه از بانک‌ها خواست در چهارچوب ضوابط و تضامینی که خواسته شده (چک یا سفته) عمل تا رانندگان به سرعت این وام را دریافت کنند.
 

کد خبر: ۳۱٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha