۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
راه اندازی «توانیران» در جهت نمایش توانمندی‌های داخلی

راه اندازی «توانیران» در جهت نمایش توانمندی‌های داخلی

رئیس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت از راه اندازی سامانه توانیران به منظور ثبت اطلاعات تولیدکنندگان داخلی و نمایش توانمندی‌های داخلی خبر داد.

به گزارش بازار، محمد مهدی هادوی، با بیان اینکه سامانه توانیران برای حمایت از ساخت داخلی و ثبت توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی راه اندازی شده است، گفت: در این سامانه، تلاش شده تا اطلاعات و توانمندی‌های پیمانکاری، کارخانجات، تولیدات کالا و خدمات مدیریتی و نرم افزاری، بارگذاری شده و سایر توانمندسازها هم می‌توانند از امروز اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

رئیس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بخش‌های دولتی، مناطق آزاد تجاری و اقتصادی مکلف هستند خریدهای خارجی خود را در این سامانه ثبت کنند، افزود: پس از ثبت اطلاعات خرید، ظرف مدت یک ماه باید اطلاعات طرح در سامانه بارگذاری شود و پس از آن، سه ماه به تولیدکنندگان داخلی زمان داده می‌شود تا با ثبت کننده سفارش مذاکره کنند.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس مسیر به گونه‌ای طراحی شده که چنانچه مذاکرات میان تولیدکنندگان و عرضه کنندگان و متقاضیان تولیدات داخلی، به نتیجه برسد، خرید خارجی متوقف می‌شود، اما اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، بر اساس ساز و کارهای موجود، روال خرید خارجی طی خواهد شد.

هادوی در انتها با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی مکلف به ثبت خرید کالا یا خدمات خود در این سامانه هستند، اظهار کرد: قانون استفاده حداکثری از توان تولیدات داخلی اردیبهشت امسال در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و این قانون نیز خرداد از جانب رئیس جمهور برای اجرا، ابلاغ شد که نسبت به ویرایش قبلی قانون در سال ۱۳۹۲، در حمایت از تولیدات ایرانی گام‌های مؤثر و بلندتری برداشته است.

کد خبر: ۳٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha