۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
خلاء آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مشاغل دریایی و بندری
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

خلاء آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مشاغل دریایی و بندری

در نشست مشترک مدیران ارشد سازمان بنادر و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: با توجه به تمایل بسیار زیاد متقاضیان دارای تحصیلات دانشگاهی اما فاقد هرگونه مهارت، برای اشتغال در مشاغل دریایی و بندری، خلاء آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این حوزه‌ها کاملا جدی است.

به گزارش بازار، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست مشترک مدیران ارشد سازمان بنادر و سازمان آموزش فنی و حرفه ای که با هدف  توسعه همکاری‌های آموزشی و ترسیم مکانیزم‌های اجرایی برای تامین نیروی کار واجد صلاحیت در حوزه‌های بندری و دریایی برگزار شد، گفت: با توجه به تمایل بسیار زیاد متقاضیان دارای تحصیلات دانشگاهی، اما فاقد هرگونه مهارت، برای اشتغال در مشاغل دریایی و بندری، خلاء آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این حوزه‌ها کاملا جدی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، ظرفیت‌های آموزشی و مهارت افزایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را برای ارتقای بهره‌وری در بخش‌های مختلف دریایی و بندری را مناسب دانست و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در نظر دارد با ترسیم سازوکار اجرایی مطلوب و چارچوب‌های توسعه‌دهنده، صلاحیت‌های حرفه‌ای در مشاغل تخصصی دریایی و بندری را با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ارتقاء دهد.

 به گفته راستاد، آموزش اپراتوری تجهیزات بندری با توجه به خاص بودن این تجهیزات به شبیه‌ساز تخصصی نیاز دارد و نوع فعالیت آتش نشانان در بنادر برای اطفای هم‌زمان حریق در آب و خشکی با آتش نشانان در شهر متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکاران سازه‌های دریایی و تعمیرکاران تجهیزات بندری به مهارت‌های خاص نیاز دارند.

در این نشست همچنین علی اوسط هاشمی؛ رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره بر ضرورت دریامحور شدن تصمیمات کلان کشور، گفت: چنانچه به جای نفت، برای پیشبرد اهداف و پیشرفت کشور، به دریامحوری روی می‌آوردیم، الان شرایط شایسته‌تری را در کشور شاهد بودیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش بیکاری جوانان دارای تحصیلات در استان‌های ساحلی، تاکید کرد: در حال حاضر مهارت‌ورزی فعالان دریایی و بندری و راه‌اندازی مراکز تخصصی آموزش مشاغل عمومی در بندرگاه‌ها، اولویت سازمان فنی و حرفه‌ای قلمداد می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، استاندارد مشاغل؛ سنجش مهارت، آزمون مراکز آموزشگاهی و گواهینامه‌های مهارتی را ۴ عنصر این سازمان در توسعه همکاری‌های آموزشی با دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی برشمرد.

 بر اساس این گزارش و با تأکید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مقرر شد با تشکیل یک گروه کارشناسی از دو سازمان و تعیین مکانیزم اجرایی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های آموزش اپراتوری تجهیزات بندری؛ آتش نشانان بنادر؛ تعمیرکاران تجهیزات بندری و پیمانکاران سازه‌های دریایی، با سازمان بنادر و دریانوردی توسعه همکاری داشته باشد.

کد خبر: ۳٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha