۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
۵۰ درصد شبکه آب روستایی استان زنجان فرسوده است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان:

۵۰ درصد شبکه آب روستایی استان زنجان فرسوده است

زنجان- جزء قاسمی،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان، با بیان اینکه ۴۰ درصد شبکه آب و فاضلاب شهری و بیش از ۵۰ درصد شبکه روستایی استان فرسوده است، گفت: توجه به نوسازی تاسیسات آب و فاضلاب شهری از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند.

علیرضا جزء قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۴۰ درصد شبکه آب و فاضلاب شهری و بیش از ۵۰ درصد شبکه روستایی استان زنجان فرسوده است، گفت: توجه به نوسازی تاسیسات آب و فاضلاب شهری از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: نوسازی تاسیسات آب و فاضلاب شهری اعتبارات زیادی را می‌خواهد که در این میان در سالجاری این برنامه مهم به جد دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان، گفت: هدر رفت آب در دو بخش است و هدر رفت آب واقعی در بخش شهری بیش از ۱۰ درصد و در بخش روستایی بیش از ۱۲.۵ درصد است.

جزء قاسمی ابراز داشت: همچنین هدر رفت آب ظاهری در بخش شهری ۲۳.۵ درصد و در روستایی هم ۳۴ درصد است و متاسفانه هدر رفت آب در بخش روستایی زیاد است که باید مردم در روستاها مصرف آب را مدیریت کنند.

وی به شبکه فاضلاب در شهرک الهیه زنجان اشاره کرد و گفت: قرارداد سه میلیاردتومانی با پیمانکار منعقد شده که اگر شهرداری در صدور مجوز همکاری کند فاضلاب شهری محله تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان، در خصوص تامین فاضلاب برای شهر سلطانیه، گفت: اولویت دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و در صورت استقبال صنعت برای استفاده از پساب فاضلاب امکان سرمایه گذاری بیشتری فراهم می‌شود.

کد خبر: ۳۱٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha