۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
تولید و صادرات غیر نفتی کشور را از تنگنا نجات می‌دهد
معاون اقتصادی استاندار اردبیل:

تولید و صادرات غیر نفتی کشور را از تنگنا نجات می‌دهد

اردبیل - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در شرایط حاکم اقتصادی کشور، تولید و در کنار آن صادرات محصولات غیر نفتی می تواند کشور را از وضعیت تنگنای اقتصادی نجات دهد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، ارژنگ عزیزی در جلسه با فعالان اقتصادی در حوزه غیر نفتی استان که با حضور نمایندگان شرکت مدیران متحد ترابر برگزار شد اظهار داشت: استان اردبیل یکی از قطب های کشاورزی در کشور است که صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی این محصولات در ارز آوری برای مملکت نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از چهار میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود تصریح کرد: صادر و فروش این محصولات در توسعه اقتصادی استان تاثیرگذار بوده و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل تکمیل پایاب سد خداآفرین تا پایان سال جاری را یاد آور شد و افزود: خوشبختانه استان اردبیل دارای پتانسیل کشاورزی و صادرات محصولات در شمال کشور است و با تکمیل پایاب سد خداآفرین و واگذاری اراضی به مردم، میزان محصولات تولید شده بیش از یک میلیون تن افزایش می یابد که باید بازار هدف این محصولات بصورت منطقی مشخص و صادرات به انحای زمینی، دریایی و هوایی انجام شود.

 عزیزی ایجاد بزرگترین مجموعه گلخانه ای در شمال اردبیل را یک پتانسیل قوی برای استان دانست و گفت: با راه اندازی این مجموعه و سایر سالن های گلخانه ای، استان اردبیل نیازمند تجار و صادر کنندگان دایمی خواهد شد و باید از همه ظرفیت ها جهت ارز آوری بهره مند شویم.

وی اظهار کرد:استفاده از نقطه نظرات کارشناسان فعال در حوزه صادرات غیر نفتی می تواند شرکت های حمل و نقل را از وضعیت ایستا خارج کرده و در شرایط  کرونایی بازار را به نفع تجار و صادر کنندگان تغییر دهد.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر بازار روسیه و کشورهای آسیای میانه در اختیار صادر کنندگان همسایه های غربی ما قرار دارد گفت: باید از مزیت مرزی بودن و رابطه خود با کشورهای نیازمند محصولات کشاورزی، از جمله سیب زمینی و فرآورده های دامی و مرغی نهایت استفاده و بهره برداری را داشته باشیم.

عزیزی گفت: باید در کنار صادرات غیر نفتی بصورت زمینی از مزایا و توان صادرات هوایی نیز که می تواند رقیب جدی سایر کشورها محسوب شود استفاده کرد.

کد خبر: ۳۱٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha