۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
پرورش ۶۰ هزار دام سبک و سنگین توسط مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان:

پرورش ۶۰ هزار دام سبک و سنگین توسط مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان

زاهدان - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان از پرورش ۶۰ هزار دام سبک و سنگین توسط مددجویان این نهاد و پرداخت سه میلیارد تومان تسهیلات در این خصوص خبر داد.

سید مهدی عبادی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: به دنبال اجرای طرح های خود اشتغالی و پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان طرح نگه داشت دام در استان سیستان و بلوچستان اجرایی شد.

وی افزود: متاسفانه بر اثر خشکسالی های چند ساله بسیاری از روستائیان استان سیستان و بلوچستان مجبور به فروش دام هایشان شدند از همین رو کمیته امداد امام خمینی (ره) با اختصاص ۳ میلیارد تومان تسهیلات در جهت حمایت از این روستائیان به طرح نگه داشت دام و جلوگیری از مهاجرت در منطقه کمک کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان با دارا بودن ظرفیت های پرورش دام می تواند گوشت قرمز و لبنیات منطقه را تامین و از واردات گوشت به استان جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: صنعت دامپروری یکی از صنایع اشتغالزا در کشور است که توجه به آن از حیث اشتغال‌زایی و تامین امنیت غذایی کشور بسیار مهم و ضروری است.

عبادی گفت: برای رسیدن به توسعه اقتصاد در بخش دامپروری نیاز به برنامه ریزی های دقیق برای تولید، توزیع و مصرف محصولات احساس می شود.

کد خبر: ۳٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha