۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
آشفتگی در اعطای تسهیلات باید رفع شود
رییس قوه قضاییه:

آشفتگی در اعطای تسهیلات باید رفع شود

آیت الله رئیسی، رییس قوه قضاییه گفت: رای اخیر دیوانعالی کشور مبنی بر بازپس گیری منابع طبیعی تصاحب شده در گلستان توسط دادگستری در سه دهه قبل، این پیام را دارد که در حفظ حقوق عامه خط قرمز نداریم.

به گزارش بازار به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، آیت الله رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه گفت: رای اخیر دیوانعالی کشور مبنی بر بازپس گیری منابع طبیعی تصاحب شده در گلستان توسط دادگستری در سه دهه قبل، این پیام را دارد که در حفظ حقوق عامه خط قرمز نداریم.

وی افزود: نهادها، دستگاه‌ها، تعاونی‌ها و اشخاص دیگر هم بدانند در این دوره به هیچ فرد یا نهادی اجازه داده نخواهد شد که به سرمایه‌های ملی تجاوز کند و تضییع حقوق عامه از هیچکس پذیرفته نیست.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه نظام دادرسی در دستگاه قضایی مبتنی بر ادله و اقتضای حق و عدل است، افزود: ظرفیت‌های قانونی و فرآیند دادرسی هم تضمین کننده حقوق عامه است هم ضامن حقوق اصحاب دعوا و متهم.

آیت الله رییسی بیان داشت: فضاسازی‌ها و جوسازی‌ها تاثیرگذار نیست و بنای دستگاه قضایی بر صدور رای بر مبنای شرع و قانون است.

وی با بیان اینکه بین اعتراض و اغتشاش فرق قائلیم، گفت: اعتراض را باید شنید اما خط قرمز ما اغتشاش و ناامنی و به هم ریختن کشور است. همکاران قضایی در سراسرکشور نسبت به جرایم خشن حساس باشند و با برخورد قاطع نگذارند افراد شرور و متجاسر به قانون میدان پیدا کنند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به بخشنامه ابلاغی اخیر در خصوص نظام بانکی، یادآور شد: دریافت سود و جریمه بانکی باید منضبط باشد. آشفتگی در اعطای تسهیلات با هر میزان نرخ سود و جریمه باید رفع شود. ناظم بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار است ما هم تضمین آن هستیم. اقدام ما در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کمک به انضباط مالی در نظام بانکی بود. مدیران اقتصادی کشور با مردم و بازار سخن بگویند تا مردم مطمئن شوند که برنامه دارید.

کد خبر: ۳۰٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha