۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
۱۸۰ آب بندان مازندران نوسازی شدند
معاون استاندار مازندران:

۱۸۰ آب بندان مازندران نوسازی شدند

ساری - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به نقش ویژه آب بندان‌ها در تامین آب کشاورزی گفت: تاکنون ۱۸۰ آب بندان معادل ۱۰ درصد آب‌بندان های موجود استان نوسازی و مدرن شدند.

مهدی رازجویان در گفتگو با خبرنگار بازار، تعداد آب بندان های مازندران را یک‌هزار و ۸۰۰ سردهنه برشمرد و گفت: این آب بندان ها نقش بسزایی در تامین و ذخیره سازی آب دشت ها و مزارع استان دارند.
وی با اشاره به نقش آب بندان ها در جبران عقب ماندگی های تاریخی استان در حوزه تامین زیرساخت ها نظیر احداث سدها اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ درصد از آب بندان های استان مدرن و نوسازی شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران میزان آب های سطحی و زیرسطحی استان را شش میلیارد مترمکعب ذکر کرد و گفت: حدود ۳.۲ میلیارد مترمکعب در بخش کشاورزی مصرف می شود و از مجموع آب مورد نیاز بخش کشاورزی، ۳۰ درصد از طریق آب های زیرزمینی تامین می شود.
رازجویان بر لزوم توسعه و نوسازی آب بندان ها در مازندران تاکید کرد و گفت: کشت برنج در استان وابستگی زیادی به آب رودخانه ها دارد و متاسفانه در زمان خشکسالی، مشکلات تامین و تقسیم آب دوچندان می شود.
وی بر ضرورت افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: برای تامین آب بهنگام بخش کشاورزی باید نسبت به نوساز یو مدرن سازی آب بندان ها اقدام کنیم.
مازندران با تولید سالانه هفت میلیون تن محصولات کشاورزی، نقش ویژه ای در تامین و امنیت غذایی کشور ایفا می کند.
کد خبر: ۳٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha