۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
انتقال آب دریای عمان به شرق کشور بزودی اجرایی می‌شود
استاندار سیستان وبلوچستان:

انتقال آب دریای عمان به شرق کشور بزودی اجرایی می‌شود

چابهار- استاندار سیستان وبلوچستان گفت: انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور به زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در نشست مشترک با استانداران خراسان رضوی و جنوبی در خصوص انتقال آب دریای عمان که در فرمانداری چابهار برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات لازم در سال‌های اخیر برای اجرایی شدن انتقال آب به استان‌های شرقی کشور انجام شده و بزودی پس از انجام مطالعات دقیق و تخصیص اعتبار اجرایی می‌شود. 

وی بیان کرد: بیش‌ از هزار میلیارد پروژه آبرسانی در سیستان و بلوچستان در حال کار است اما کافی نیست و باید توجه بیشتری به این بخش شود.

استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: دولت در جنگ اقتصادی توجه ویژه‌ای به شرق کشور دارد برای همین منظور برای طرح بزرگ انتقال آب در حال برنامه‌ریزی دقیق است.

وی اظهار داشت: چابهار در منطقه آیورا و حاشیه اقیانوس هند نقش مهمی در دسترسی آنها به بازارهای جهانی دارد.

موهبتی افزود: دولت توجه ویژه‌ای به آبادسازی سواحل مکران و چابهار دارد و برای همین امر ظرفیت بندر چابهار را از ۲ و نیم میلیون تن به هشت و نیم میلیون و نهایتا به ۱۵ میلیون ظرفیت تخلیه و بارگیری می‌رساند.

وی ادامه داد: بیش‌ از ۳۰۰ میلیون یورو برای راه آهن - چابهار به زاهدان از سوی رهبر معظم انقلاب پیش‌بینی شده که می‌تواند سه استان شرقی کشور را به هم متصل کند.

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: راه آهن، بزرگراه و آب می‌تواند موجب توسعه استان‌های شرقی کشور شود.

وی بیان کرد: شیرین سازی آب دریای عمان و انتقال آب به استان‌های خشک سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی می‌تواند علاوه‌بر تامین آب آشامیدنی و کشاورزی موجب فعال سازی معادن و صنایع بزرگ آب‌بر این مناطق شود و به صنعت و کارخانجات نیز جان تازه‌ای دهد.

کد خبر: ۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha