۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
۱۷ پروژه پتروشیمی در کشور بهره برداری می شود
معاون وزیر نفت:

۱۷ پروژه پتروشیمی در کشور بهره برداری می شود

بهشهر- معاون وزیر نفت و مدیرعامل صنایع پتروشیمی ایران گفت: ۱۷ پروژه در قالب برنامه توسعه جهش دوم در صنعت پتروشیمی بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، بهزاد محمدی عصر یکشنبه در جلسه احداث پتروشیمی بزرگ مازندران در بندرامیرآباد با اشاره به اجرای طرح جامع افزایش تولید پروپیلن در کشور گفت: در حال حاضر سه پروژه در عسلویه، گیلان غرب و آمیرآباد در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه پروژه های عسلویه و گیلان غرب برای تولید پروپلین آغاز شده است، افزود: برنامه های توسعه ای پتروشیمی کشور در قالب جهش دوم تا ۱۴۰۰ و جهش سوم طراحی شده است.

محمدی یادآور شد: ۱۷ پروژه در جهش دوم بهره برداری می شود که با تکمیل آن ظرفیت تولید محصولات صنعت پتروشیمی به ۱۰۰ میلیون تن خواهد رسید.

مدیرعامل پتروشیمی ایران به مزایای ساخت پتروشیمی در بندر امیرآباد و نزدیکی به دریا، ریل، گاز و برق اشاره کرد و گفت: ظرفیت این مجموعه پتروشیمی که برای آن ۳۷۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است، ۱۲۰ هزار تن پروپیلین است.

معاون وزیر نفت از سرمایه گذاران برای ساخت پتروشیمی مازندران دعوت به همکاری کرد و گفت: محصولات تولیدی پتروشیمی مازندران نیاز بازار خواهد بود زیرا رد سال ۱۴۰۴ با کمبود ۹۰۰ هزار تن پروپیلین روبرو خواهیم بود.

وی با اظهار اینکه پتروشیمی ایران دانش فنی را رایگان در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد و تخفیف ۳۰ درصدی نیز در نظر خواهد گرفت، گفت: با ساخت واحدهای جدید پتروشیمی در تلاش هستیم تا نیازهای کشور را تامین کنیم.

کد خبر: ۳۰٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha