۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
میزان ورودی آب به سد تالوار افزایش یافته است
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

میزان ورودی آب به سد تالوار افزایش یافته است

زنجان- مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه سد تالوار از سال ۹۲ آبگیری شده و تا دو سال گذشته آب چندانی در پشت سد ذخیره نشده بود، گفت: در دو سال اخیر میزان ورودی آب به این سد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل افشاری ظهر یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان در محل دفتر امام جمعه زنجان، گفت: از اول مهرماه سال گذشته تا ۲۷ تیرماه جاری بیش از ۳۶۵ میلی متر بارش در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۲ درصد کاهش دارد. 

وی به وضعیت سد کینه ورس در شهرستان ابهر اشاره کرد و گفت: سد کینه ورس با حجم ۱۶ میلیون و ۵۰۰ مترمکعب در آستانه سرریز شدن است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، با بیان اینکه بارش ها طی دو سال گذشته در استان زنجان خوب بوده است، گفت: سدهای تهم، گلابر و تالوار هم نسبت به زمان مشابه سال  گذشته ورودی آب خوبی دارند. 

افشاری با بیان اینکه سد تالوار که از سال ۹۲ آبگیری شده و تا دو سال گذشته آب چندانی در پشت سد ذخیره نشده بود، گفت: در دو سال اخیر میزان ورودی آب به این سد افزایش یافته و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این سد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ابراز کرد: در حال حاضر میزان حجم مخزن سد تهم ۶۵ میلیون و ۴۰۰هزار متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۱ درصد افزایش یافته  و مخزن سد گلابر بیش از ۷۴ درصد آب دارد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، تصریح کرد: سد بلوبین با تامین اعتبار تا پایان دولت دوازهم به بهره برداری می رسد.

افشاری بر لزوم مدیریت مصرف آب در استان تاکید کرد و افزود: شهروندان مصرف آب را  مد نظر قرار دهند. 

کد خبر: ۳۰٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha