۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
دلیل لغو پروازها به ترکیه/ عودت بلیت مسافران طبق قانون
بازار گزارش می دهد

دلیل لغو پروازها به ترکیه/ عودت بلیت مسافران طبق قانون

جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه لغو پروازها به ترکیه تنها محدود به ایران نیست گفت: ترکیه شب گذشته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برقراری مجدد پروازها از برخی کشورها از جمله ایران به کشور خود را به تعویق انداخته است. 

بازار؛ گروه راه و مسکن: هنوز از دومین پرواز هواپیمایی هما از تهران به مقصد استانبول یک روز نگذشته بود که شب گذشته ترکیه اعلام کرد به دلیل شیوع بیماری کرونا برقراری مجدد پروازها را به کشور خود برای برخی کشورها از جمله ایران به تعویق انداخته است. 

بنابراین گزارش، ۲۲ تیر ماه جاری بود که اداره کل روابط عمومی  هما اعلام کرد که پرواز تهران به مقصد استانبول در روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته از فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) انجام خواهد شد. در این اطلاعیه آمده بود که این پرواز در ساعت ۹ و ۲۵ دقیقه با شماره پرواز ۷۱۹ در روزهای دوشنبه و جمعه تهران را به مقصد استانبول ترک خواهد کرد.

همچنین بازگشت این پرواز در روزهای یاد شده در ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه به وقت محلی با شماره پرواز ۷۱۸ از فرودگاه استانبول به مقصد فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) انجام خواهد شد.

اما تنها از دومین پرواز هواپیماهای هما به ترکیه یک روز گذشته بود که ترکیه اعلام می کند که برای برخی کشورها محدودیت پروازی ایجاد خواهد کرد. گفته می شود علاوه بر ایران، افغانستان نیز جزء این محودیت های جدید قرار گرفته است.

تاکنون دو پرواز به ترکیه انجام شده بود که البته شرایط پرواز به این کشور منوط به این بود که افراد باید تابعیت کشور ترکیه، اقامت دائم این کشور و داشتن ویزا کاری معتبر کشور ترکیه، داشته باشند.

دلایل لغو پروازها به ترکیه
رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه پروازها به ترکیه از شب گذشته با اعلام این کشور مبنی بر محدودیت ها برای پرواز ایرلاین های ایرانی به این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شده است گفت: ترکیه هم مثل هر کشوری که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمهیداتی را اندیشیده است سعی می کند تا با اعمال محدودیت های پروازی از شیوع کرونا ویروس جلوگیری کند. 

ترکیه شب گذشته اعلام کرد که به دلیل شیوع بیماری کرونا برقراری مجدد پروازها را به کشور خود برای برخی کشورها از جمله ایران به تعویق انداخته است

جعفرزاده با اشاره به اینکه شیوع کرونا ویروس منجر به قطع پروازهای خارجی کشورها شد و معمولا کشورها به مرور برای رفع محدودیت‎های خارجی به تناسب وضعیت بهداشتی و کنترل شیوع بیماری برای آغاز مجدد پروازهای خارجی خود تصمیماتی را اتخاد کردند اظهار داشت: ترکیه شب گذشته اعلام کرد که به دلیل شیوع بیماری کرونا برقراری مجدد پروازها را به کشور خود برای برخی کشورها از جمله ایران به تعویق انداخته است. 

وی در پاسخ به این پرسش که لغو بلیط ها چگونه به دارندگان بلیط عودت داده خواهد شد گفت: بر اساس قانون و برابر مقرارت هزینه بلیط ها توسط دفاتر خدمات مسافری به خریداران بلیط ها عدوت داده خواهد شد و مسافران نگران این موضوع نباشند.

وی تأکید کرد: این تعویق مجوز پرواز از ایران توسط ترکیه فقط در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوع کرونا بوده است و دلیل دیگری نداشته است. 

البته مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار محدودیت پرواز به ترکیه را تنها منوط به ایران نمی داند و می گوید: این لغو پروازها دلیل دیگری جزء اینکه بر اساس جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باشد نبوده است.

او می گوید: پیش از این برنامه‌ریزی شده بود که پروازهای ترکیش ایرلاین به ایران انجام شود و پروازهای هواپیمایی هما به ترکیه انجام شود. اما شب گذشته ترکیه با صدور این پیام که قصد دارد از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند اجازه انجام پرواز از ایران و افغانستان به ترکیه را صادر نمی کند. 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خاطر نشان کرده است: طبق اعلام کشور ترکیه، این موضوع بنا به دستور وزارت حمل و نقل و وزارت بهداشت ترکیه صادر شده است و در حال حاضر مجوز پروازهای ایرانی به ترکیه کلاً لغو شد. 

کد خبر: ۳۰٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha