۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
اشتغال‌زایی کمیته امداد ۴۱درصد بیشتر از برنامه‌ریزی‌ است
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره):

اشتغال‌زایی کمیته امداد ۴۱درصد بیشتر از برنامه‌ریزی‌ است

عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد در طول پنج سال برنامه ششم توسعه، ۳۵۰هزار شغل را هدفگذاری کرد اما در سه سال نخست ۴۹۳ هزار شغل سازماندهی کردیم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به نشست مشترک کمیته امداد با معاون اول رئیس جمهور در هفته گذشته گفت: در این نشست ویرایش سوم سند برنامه راهبردی عملیاتی اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) رونمایی شد و درباره این سند عملیاتی و راهبردی صحبت شد.

وی اشاره کرد: از سال ۹۶ که سال نخست برنامه ششم توسعه است، برنامه‌ریزی جدیدی را برای اشتغال محرومین شروع کردیم که این برنامه‌ریزی در قالب سندهای راهبردی و عملیاتی تنظیم شد و سومین نسخه چهارشنبه گذشته و در نشست ذکر شده، رونمایی شد.

وی با بیان اینکه حدود یک سوم کل بیکاران یا جامعه شبه بیکار کشور، محرومینی هستند که مخاطب کمیته امداد قرار دارند، عنوان کرد: این میزان بیکاری در حالی است که هرگز یک سوم منابع کشور در اختیار کمیته امداد برای ایجاد اشتغال نیست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره وضعیت ایجاد اشتغال توسط این نهاد گفت: سال گذشته ۳۰ درصد از اشتغال ناخالص کشور و ۳۷ درصد از اشتغال خاص کشور را ایجاد کردیم درحالی‌که فقط نیم درصد از منابع بانکی در اختیار کمیته امداد قرار داشت.

عبدالملکی درباره جزئیات سند راهبردی عملیاتی توضیح داد و بیان کرد: در این سند بر استفاده از بهره گیری از فعالان فضای کسب و کار تأکید شد که در چند گروه کارآفرینان حرفه ای، جهادگران کارآفرین، خیرین کارآفرین، موسسات مشاوره شغلی، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، شهرک های صنعتی، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در ایجاد کسب و کار برای محرومین کمک خواهند کرد.

وی در ادامه از وجود ۹۶ گروه مخاطب اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و بیان کرد: بزرگ‌ترین گروه از میان این ۹۶ گروه، زنان سرپرست خانوار روستایی (دارای فرزندان یتیم) بی سواد و بدون مهارت و بدون ضمانت هستند که حتی امکان دریافت تسهیلات بانکی ندارند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: در برنامه عملیاتی راهبردی برای این گروه ها برنامه‌ریزی های اقتصادی ویژه ای صورت گرفته است و این برنامه ها از سال ۹۶ با شیب ملایم در حال رشد است. کمیته امداد در طول پنج سال برنامه ششم توسعه، ۳۵۰ هزار شغل را هدف گذاری کرده بود اما در سه سال نخست این برنامه ۴۹۳ هزار شغل سازماندهی کردیم یعنی ۴۱ درصد از کل برنامه ها در سه سال نخست جلو افتاد.

کد خبر: ۳۰٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha