۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
۳ اقامتگاه بومگردی جدید در استان سمنان مجوز فعالیت دریافت کردند
سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی سمنان:

۳ اقامتگاه بومگردی جدید در استان سمنان مجوز فعالیت دریافت کردند

سمنان- سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی سمنان با بیان اینکه سه اقامتگاه بومگردی جدید در استان مجوز فعالیت دریافت کرده است، گفت: مجوز فعالیت این واحدها از ابتدای سال جاری تا کنون صادر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد طاهریان بعد از ظهر شنبه در نشستی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ها به میزبانی میراث فرهنگی سمنان ضمن اشاره به اعطای مجوز جدید به چند بومگردی و اقامتگاه در سطح استان از ابتدای سال جاری تا کنون، بیان کرد: در این زمان سه اقامتگاه بومگردی و همچنین سه سفره خانه و اقامتگاه سنتی در سطح استان مجوز دریافت کردند.

وی با بیان اینکه مجوز فعالیت سه اقامتگاه بوم‌گردی بیش از ۱۰ فرصت شغلی در استان ایجاد کرده است، افزود: اقامتگاه خانه شیرین در روستای ابراهیم آباد سفلی میامی، سلطان میدان در روستای میغان شاهرود و عمارت دژگلی در روستای بیابانک سرخه مجوز فعالیت دریافت کردند.

معاون میراث فرهنگی استان سمنان گفت: اقامتگاه سنتی سرای بانو در درجزین نیز دیگر اقامتگاهی است که از ابتدای سال ۹۹ تا کنون مجوز فعالیت دریافت می‌کند.

طاهریان با بیان اینکه سفره خانه سنتی آقاجان بزرگ در روستای قاطول گرمسار و آب انبار پاچنار در سمنان نیز دو سفره خانه‌ای هستند که از ابتدای سال مجوز دریافت کرده‌اند، گفت: یکی از اهداف اعطای مجوزهای فوق، اشتغال از طریق گردشگری است که استان سمنان به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های فراوان از آن بهره خوبی برده است.

وی با بیان اینکه استان سمنان دارای ۱۷ هتل و هتل آپارتمان است، تاکید کرد: ۸۹ اقامتگاه بوم‌گردی و ۱۳ اقامتگاه سنتی نیز در این استان فعالیت دارند.

کد خبر: ۳۰٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha