۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
 تفاهم‌نامه طرح انتقال آب دریای عمان به شرق کشور امضا شد
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خبر داد

تفاهم‌نامه طرح انتقال آب دریای عمان به شرق کشور امضا شد

چابهار- تفاهم‌نامه طرح انتقال آب از دریای عمان به ۳ استان شرقی کشور امضا شد.

به گزارش بازار، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در نشست مشترک با استانداران سیستان وبلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی در خصوص انتقال آب دریای عمان و امضای تفاهم‌نامه که در فرمانداری چابهار برگزار شد، اظهار داشت: این سازمان در طرح نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرقی کشور مشارکت ۱۰درصدی دارد.

عبدالرحیم کردی با بیان اینکه با انتقال آب به این استان‌ها معادن و فولاد شرق کشور متحول می‌شود افزود: نیاز آبی مردم چابهار در اولویت این پروژه است و سپس تامین آب صنایع و سایر پروژه‌ها و استان‌های همجوار در گام بعدی انجام می‌شود.

وی گفت: دغدغه اصلی مردم سیستان وبلوچستان  بویژه سواحل مکران کم‌آبی است که با اجرایی شدن طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور برای همیشه مشکلات آب حل می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با قدردانی از تلاش‌های دولت برای آبادانی سواحل مکران خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های بزرگ با منافع اقتصادی بالا برای مردم محروم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، مسوولان کشوری و استانی است.

وی افزود: چابهار با کم‌آبی مواجه است و هم‌اینک ۱۲۷ هزار مترمکعب آب در روز تنها پروژه‌های در دست اجرای منطقه آزاد آب نیاز دارند به دلیل نبود آب در این شهرستان بیش‌از ۲۲۷ هزار مترمکعب آب برای کاربری‌های مختلف صنایع و آشامیدنی مورد نیاز است.

کردی بیان کرد: انسجام استانداران شرق کشور علاوه بر حل مشکلات کم آبی سبب رونق اشتغال، تولید، جان گرفتن صنایع، پروژه‌ها و صنایع آب بر می‌شود.

وی گفت: در بحث زیرساختی و استفاده از منابع مختلف، تامین آب بسیار مهم است و منطقه آزاد با مشارکت در این طرح سهم عمده‌ای در طرح انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: امضای تفاهم‌نامه‌ای با طعم آب موجب شادمانی مردم سواحل مکران و آرزوی دیرینه آنها توسط دولت محقق می‌شود.

کد خبر: ۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha