۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
بانک ها و کارگزاران مکلفند پاسخگوی موارد مربوط به فروش سهام عدالت باشند
سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت:

بانک ها و کارگزاران مکلفند پاسخگوی موارد مربوط به فروش سهام عدالت باشند

فهیمی، سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفت: بانک ها و شرکت های کارگزاری تا روز دوشنبه سی ام تیرماه جاری فرصت دارند امکانات لازم جهت پاسخگویی به سهامداران عدالت همانند دیگر مشتریان خود را فراهم کرده و تمام مشکلات آنها را پیگیری و رفع کنند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، حسین فهیمی، اظهار داشت: بانک ها و کارگزاران باید از روز سی ام تیرماه جاری به ویژه باید به سه پرسش سهامداران مبنی بر اینکه آیا سفارش فروش اجرا شده و سهام مشمول به فروش رفته است یه نه؟ ۲- در صورت فروش چه سهامی و به چه میزان و به چه قیمتی فروخته شده است؟ و ۳- در صورت عدم فروش مشکل چیست؟
وی تاکید کرد: اگر بانک ها و شرکت های کارگزاری بعد از روز سی ام تیرماه پاسخگوی سهامداران عدالت نباشند با آنها برخورد قانونی می شود.

فهیمی در خصوص دلایل تاخیر در فروش سهام عدالت مشمولان گفت: براساس آخرین اطلاعات و آمار، حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر درخواست فروش ۳۰ درصد سهام عدالت خود را ثبت کرده اند که تاکنون سهام یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به فروش رفته است.

وی ادامه داد: سهامداران سهام عدالت این اطمینان را داشته باشند که کارگزاران در مهلت قانونی، وجه حاصل از فروش سهام را به حساب سهامداران واریز می کنند زیرا در غیر اینصورت مشمول تخلف سنگینی شده و این موضوع از سوی مقام ناظر بازار سرمایه نیز پیگیری می شود.

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت تاکید کرد : اولویت نخست شرکت سپرده گذاری مرکزی، بانک‌ها و شبکه کارگزاری در فروش سهام عدالت، حفاظت و صیانت از دارایی‌های مشمولان سهام عدالت است تا از سو استفاده‌های احتمالی در این زمینه جلوگیری شود به طوری که هیچ فردی غیر از خود سهامدار، امکان سفارش گذاری برای فروش سهام را نداشته باشد.

فهیمی اضافه کرد: نظر به اینکه احراز هویت مشمولان سهام عدالت تنها از طریق ارائه شماره شبای بانکی و تلفن همراه به نام خود فرد انجام می شود لذا دقت و حساسیت بالایی نسبت به نحوه شناسایی مشتریان در این زمینه اعمال می شود و ممکن است در این رهگذر سفارش عده ای از افراد هنوز نهایی نشده باشد یا اینکه آنها سفارش خود را گذاشته اند اما هنوز فروشی انجام نشده است.

وی اظهار داشت: مشمولان سهام عدالت برای آگاهی از فرایند فروش سهام خود می توانند از روز سی ام تیرماه به بانک ها و کارگازارن مراجعه و از جزییات فروش سهام خود مطلع شوند.

کد خبر: ۳۰٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      0 0
      سلام در سهام عدالت و آزاد سازی ویرایش شماره تلفن کردم آزاد سازی کردم سجامی هم شدم ولی نمیتونم قسمتی از سهام را بفروشم کد فعالسازی به خط قبلیم میره دو ماهه این برام معضل شده به خدا نمیشه با شماره ملی کارمون دورست بشه یه راهی برامون انتخاب کنید...
    • محمد IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      0 0
      ازشمااقای فهیمی خواهش میکنم که رسیدگی کنیدمن درمورخ 15-4 یس درصد خودمو ازبانک ملی فروختم ولی تاحالامورخ28-4هیچی برام نریخت شماروقسم میدم به خون حسین رسیدگی کنید
    • حمید سدیدطاهری IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      0 0
      با سلام من در کارگذاری بانک ملی ثبت نام فروش کرده ام ولی متاسفانه با توجه به نیازی که داشته ام مبلغفروش از سی درصد سهام من را بدین طریق واریز نموده اند 99/5/21 مبلغ 3844538 99/5/25 مبلغهای 278522، 213108 ،2152190 شما بفرمائید با این پول چکار کنم مسئولین بیدار شوید ماها که سهام را می فروشیم محتاجیم ولی گدا نیستیم