۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
ادیب: عمده خریدها در مسکن جابجایی است

ادیب: عمده خریدها در مسکن جابجایی است

یک اقتصاددان گفت: مردم از دریافت وام و خرید خانه خود را کنار کشیده اند، نوع نگاه به سبد دارایی هم تغییر کرده و ٣٠ درصد از سبد دارایی را ارز محور انتخاب می کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد حسین ادیب اظهارکرد: فقط صد هزار نفر بیش از صد میلیون تومان وام گرفته اند در کشور ٢۵ میلیون خانواده وجود دارد و پنج میلیون نفر پرونده مالیاتی دارند این نشان می دهد ٩٩ درصد وام نمی گیرند

وی افزود: در ٢٢ روز ابتدایی دی ماه روزانه فقط ١٨۶٠ واحد مسکونی در کشور معامله شده است در کشور ٢٨ میلیون واحد مسکونی وجود دارد این نشان می دهد مردم خانه نمی خرند عمده خانه معامله شده نیز فرد یک واحد می فروشد و یک واحد می خرد یعنی بیشتر جابجایی است تا خرید .

ادیب ادامه داد: بیزینس خرد و متوسط که محل کار از خودش نیست و سرمایه در گردش خود را استقراض می کرددر حال خروج از بازار است، اما شرکت های بزرگ به سمت خرید نسیه رفته اند، شرکتهای بزرگ خرید نسیه از بازار را جایگزین وام از بانک کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در بیزینس بانکداری نیز ١٩ درصد سپرده ها گردش دارد و بانکها می توانند این کلاه آن کلاه کنند.

این اقتصاددان تصریح کرد: بانکها نمی توانند از محل گردش ١٩ درصد سپرده ها این سود ها را به سپرده پرداخت کنند که این سود ها سرکاری است.

ادیب همچنین در کانال تلگرامی خود تاکید کرد: دولت نیز به یک دستگاه خود پرداز تبدیل شده و ماهانه ١۵ هزار میلیارد تومان حقوق می دهد که ١٢ هزار میلیارد تومان آن  از محل مالیات و ٣ هزار میلیارد تومان آن از محل «ردیف سایر درآمدها» هاست و دیگر هیچ؛ بقیه بودجه سرکاری است .

 

کد خبر: ۳٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha