۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
پیش بینی برداشت ۱۷ هزار تن انگور در قم/ خسارت تگرگ و آفت
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

پیش بینی برداشت ۱۷ هزار تن انگور در قم/ خسارت تگرگ و آفت

قم - همزمان با آغاز فصل برداشت انگور، مسئولان سازمان جهاد کشاورزی قم پیش بینی می‌کنند ۱۷ هزار تن از این محصول در تاکستان‌های قم برداشت شود.

به گزارش خبرنگار بازار، با شروع فصل گرما برداشت انگور از ۱۵۰۰ هکتار تاکستان‌های قم آغاز شد که پیش بینی می‌شود امسال با توجه به وضعیت مطلوب بارش‌ها بیش از ۱۷ هزار تن محصول در این استان برداشت شود.

بیشتر تاکستان‌های قم در بخش‌های جعفرآباد و خلجستان و مناطق قاهان و جاده کاشان قرار دارد و یاقوتی، عسگری، شاهانی، مهدی‌خانی، پرلت و بیدانه قرمز از جمله انگورهایی است که در مزارع قم کشت می‌شود.

طبق گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قم، انگور قم علاوه بر توزیع در این استان، به استان‌های همجوار همچون، تهران، اصفهان و مرکزی ارسال می‌شود.

کاهش برداشت انگور نسبت به سال گذشته
مسلم ابراهیمی با بیان اینکه سال گذشته ۱۹ هزار تن انگور از باغ‌های قم برداشت شده است، گفت: امسال به دلیل وجود آفت و قارچ در برخی مزارع قم برداشت انگور نسبت به سال گذشته کمتر خواهد بود.

وی بارش تگرگ را از دیگر عوامل بروز خسارت به کشت انگور قم ذکر کرد و گفت: باغ‌های منطقه جاده کاشان تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند که بیمه گزینه مناسبی برای جبران خسارت کشاورزان آسیب دیده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قم میانگین بلند مدت تولید انگور در قم را ۱۰ تن در هر هکتار اعلام کرد و افزود: سال گذشته در ۱۴۰۰ هکتار از باغات قم انگور کشت شد که میانگین کشت این محصول ۲۰ تن در هر هکتار بوده است.

برداشت ۹ هزار تن گیلاس از باغ‌های قم
وی همچنین به برداشت گیلاس در قم اشاره کرد و گفت: امسال بیش از ۹ هزار تن گیلاس از باغ‌های قم برداشت می‌شود که تک دانه مشهدی بیشترین نوع گیلاس کشت شده در قم است.

ابراهیمی با بیان اینکه بیشتر گیلاس تولید شده در قم در داخل استان مصرف می‌شود، اظهار کرد: امسال پیش بینی می‌شود میانگین برداشت گیلاس در قم ۱۴ تن در هر هکتار باشد.

کد خبر: ۳۰٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha