۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
۳۷ هزار واحد مسکن روستایی در زنجان طراحی شده است
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان:

۳۷ هزار واحد مسکن روستایی در زنجان طراحی شده است

زنجان-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان،گفت: بنیاد مسکن استان زنجان ۳۷ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی را طراحی و نظارت کرده است.

به گزارش بازار به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان، رضا خواجه ای گفت: در حال حاضر ۱۳۴ ناظر نظام فنی روستایی در این استان بر ساخت و سازهای روستایی نظارت دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ دفتر فنی و مهندسی نیز در راستای طراحی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان فعال است، گفت: جمع‌آوری پرونده‌های متقاضیان برای پرداخت تسهیلات بانکی، دقت در طراحی نقشه‌ها، نظارت مستمر بر ساخت و سازها، ارائه راه‌های سهولت در اجرا، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، رعایت حریم و معابر و تشویق برای استفاده از مصالح مرغوب در ساخت و سازها، از وظایف مهم اعضای نظام فنی روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی زنجان گفت: در حال حاضر ساخت و سازهایی که از طریق دریافت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در روستاها انجام می‌شود، طبق ساز و کارهای تعریف شده، تحت نظارت نظام فنی روستایی است.

خواجه‌ای یادآور شد: هدایت بافت فیزیکی روستاها و بهسازی محیط زیست و سکونت‌گاه‌های روستایی بر اساس طرح‌های هادی روستایی، بالا بردن کیفیت ساخت و سازهای روستایی، استفاده صحیح از مصالح مقاوم و استاندارد، شناسایی، به کارگیری و ساماندهی نیروهای انسانی بومی‌ مستعد در فن ساختمان سازی روستایی، بالا بردن سطح دانش فنی و اجرایی ناظرین با آموزش علمی‌ و عملی مستمر آنان از اهداف اصلی تشکیل نظام فنی روستایی است.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بهره‌مندی از نظام فنی روستایی که شامل مهندسین با تجربه و دفاتر طراحی در سطح استان بوده که تاکنون بالغ بر ۳۷ هزار و ۶۰۰ واحد روستایی طراحی و نظارت کرده است که در طی اعتبار سال جاری دو هزار و ۴۱۰ واحد طراحی و نظارت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان، با بیان اینکه نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی از اهداف اصلی این نهاد انقلابی است، تأکید کرد: مهندسان نقش و مسئولیت خطیری در نظارت بر ساخت و سازها بر عهده دارند تا ساختمان‌ها با اصول فنی و طبق آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان بنا شوند.

خواجه‌ای بر لزوم ساخت واحدهای مسکونی مقاوم و امن در مقابل خطرات حوادث طبیعی، ترویج مقاوم سازی و افزایش آگاهی روستائیان برای بالا بردن کیفیت و اهمیت مکان ساخت بناها تأکید کرد.

کد خبر: ۳۰٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha