۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
بررسی وضعیت تکنیکال و بنیادی غگل؛ در گذر از اصلاح و آماده باش برای رشد
تحلیل نمادهای بورسی؛

بررسی وضعیت تکنیکال و بنیادی غگل؛ در گذر از اصلاح و آماده باش برای رشد

با بررسی سه شاخص عوامل محیطی، مالی و تابلوی بورس نماد غگل می‌توان به این نتیجه رسید که این شرکت دارای بنیاد خوبی است اما در حال اصلاح خوردن است و نمی‌توان از آن در شش ماهه اول سال انتظار سود بالا داشت.

گروه بورس؛ بازار: شرکت گلوکوزان (سهامی عام)، به عنوان اولین تولید کننده محصولات متنوع از ذرت در ایران از سال ۱۳۴۹ در شهر صنعتی البرز قزوین آغاز به کار نمود. محصولات این شرکت در چهار دسته دارویی، غذایی، دامی و صنعتی تقسیم می‌شود که همه آن‌ها  برگرفته از ذرت هستند. ظرفیت تولیدات سالانه‌ی این مجموعه شامل ۵۴ هزار تُن گلوکوز، ۱۰۰هزار تن فروکتوز و ۱۸ هزار تُن نشاسته است.

در بررسی عوامل محیطی تاثیرگذار  بر روی تحلیل بنیادی می‌توان در دو بخش تولید محصول و قیمت مواد اولیه تاکید کرد. نشاسته تولید شده این شرکت جهت مصرف چسب در کارتن و کاغذسازی‌ها، آهار نساجی‌ها، نشاسته خوراکی در صنایع بیسکویت سازی، صنایع لبنی، و گلوکوز تولیدی نیز جهت انواع تولید شیرینی، شکلات، گز، مرباجات و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایرن به دلیل اینکه یکی از واردکنندگان عمده ذرت است، قیمت فوت جهانی این محصول به شدت بر قیمت محصولات این شرکت تاثیرگذار است. افزایش قیمت شکر در بازار تقاضا برای محصولات این کشور را افزایش داد و کارخانجات به جای گرفتن شکر، از محصولات قندی این شرکت استفاده می‌کنند.

در سال جاری با افزایش قیمت شکر، تخصیص ارز دولتی به واردات ذرت، افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت ذرت در فوت جهانی، افزایش تولید ذرت در داخل این احتمال می‌رود که از لحاظ عوامل محیطی این نماد رشد کند.

صورت مالی
بررسی صورت مالی این شرکت می‌تواند ما را در بررسی دقیق‌تر این شرکت کمک کند. میزان سود خالص این شرکت در دوره منتهی به ۲۹اسفند سال ۹۸  ۲۶۳.۴۶۱ میلیون ریال بوده که نسبت به دوره مشابه سال ۹۷، رشد ۲۳ درصدی را نشان داده داشت.
جمع حقوق مالکانه این نماد در سال در دوره منتهی به ۲۹ اسفند سال ۹۸، ۶.۴۴۸.۰۹۱ میلیون ریال بوده که رشد نسبت به دوره مشابه سال ۹۷ حدود ۷۰۰درصد رشد داشته است.

سود خالص این شرکت در سال ۹۸، بیش از ۵۹۸ هزار میلیون ریال بوده که نسبت به سال ۹۷ بیش از ۳ برابر شده است. در کنار این موارد  نرخ رشد سود پنج ساله بر اساس عملکرد واقعی سالانه منهای ۱۲ درصد است که این موضوع را باید مد نظر قرار داد.  

به طور کلی در رابطه با بررسی صورت مالی باید گفت که این شرکت در دو بازه زمانی در سال ۹۲ رشد قابل توجهی داشته و پس از آن روند سود دهی به صورت متعادل و نزولی بوده و تا سال ۹۷ این روند ادامه داشته است اما در سال ۹۸ این روند صعودی بوده و در سال ۹۹ ممکن است مشابه سال ۹۸ ادامه پیدا کند.

تابلوی بورس
بررسی تابلوی بورس این شرکت یکی دیگر از معیارهای است که می‌توان در تحلیل بنیادی از آن استفاده کرد. میانگین حجم ماه این شرکت حدود ۲۰۰میلیون واحد با سهام شناوری ۵۰ درصد، با ارزش بازار ۶هزار میلیارد تومانی و نسبت قیمت به درآمد ۹۴ در تابلوی بورس ثبت شده است. با این اطلاعات می‌توان گفت که میزان نقدشوندگی این شرکت قابل قبول است یعنی شما می‌توانید به نقدشوندگی این شرکت اعتماد کنید.

آخرین قیمت ثبت شده سهام این شرکت ۱۰.۴۵۰ ریال در تاریخ ۲۴/۴/۹۹ بوده است. ارزش سهام این شرکت در طول ماه اخیر روند صعودی داشته و حدود سه روز است که در حال اصلاح خوردن با دامنه نوسان ۴ درصد منفی است.  همچنین ارزش بازار این سهم ۹.۹ برابر ارزش دفتری است.

با بررسی سه شاخص عوامل محیطی، مالی و تابلوی بورس این شرکت می‌توان به این نتیجه رسید که این شرکت دارای بنیاد خوبی است اما در حال اصلاح خوردن است و بر اساس تجربه مالی سال گذشته تا شش ماه اول رشد سهام این شرکت متعادل و در نیمه دوم سال با توجه به افزایش فروش خوراک دام و فصل غیر و کاشت قیمت این سهم رشد داشته است.

تحلیل تکنیکال

غگل در تایم فریم روزانه خروج پول هوشمند را نشان می دهد، نکته غگل این است که در معاملات امروز به حمایت قوی خود اثر مثبت نشان داده است، macd هنوز ریزش را حتی در تایم فریم روزانه غگل تائید نکرده است، استوک استیک غگل نیز هنوز وارد ناحیه اشتیاق خرید نشده است.

در تایم فریم ماهانه هنوز خروج پول تائید نشده و هنوز استوک استیک از ناحیه اشتیاق خرید خارج نشده است، در تایم فریم ماهانه غگل در موچ پنجم صعود قرار دارد که این موج می تواند گسترش بیابد.

تحلیل بنیادی توسط: پژمان مرادی

تحلیل تکنیکال توسط: وحید بلالی 

کد خبر: ۲۹٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      5 3
      این نماد بدهی‌ بالاست