۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
تلاش وزارت راه برای اجرای گسترده طرح بازآفرینی شهری ۱۴۰۰
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

تلاش وزارت راه برای اجرای گسترده طرح بازآفرینی شهری ۱۴۰۰

در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس موضوع روند اجرای طرح بازآفرینی شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نشست امروز کمیسیون عمران مجلس با حضور اعضای کمیسیون، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی برگزار شد.

اسلامی در این نشست با اشاره به اهمیت اجرای طرح بازآفرینی شهری در کشور، گفت: بر اساس قانون ۲۷۰ محله در تقاط مختلف کشور مشمول طرح بازآفرینی شهری شده اند که این پروژه ها در دو بخش زیربنایی و روبنایی در حال پیگیری است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خوشبختانه طرح بازآفرینی شهری در حال انجام است و در سال گذشته نیز برای اجرای آن حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که بخشی از این اعتبارات در قالب ارائه تسهیلات یارانه ای هزینه شده است.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی طبق یک برنامه مدون در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری گام بر می دارد و تاکنون بخشی از مساکن در نظر گرفته شده، اصلاح و نوسازی شده است. بر اساس آمارها در سال گذشته حدود ۱۱ هزار نفر از تسهیلات مذکور بهره مند شدند.

اسلامی ادامه داد: تمام محلات مورد نظربرای نوسازی در قانون ذکر شده و در این رابطه نه می توان یک محله را کم و نه یک محله را به لیست اضافه کرد، بر اساس آمارها از سال ۷۷ تا ۹۸ در حوزه نوسازی و تولید مسکن در بافت فرسوده، حدود ۹۵۶ هزار واحد مورد اصلاح قرار گرفته است.

در این نشست محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت توجه به طرح بازآفرینی شهری در کشور، گفت: وزارت راه و شهرسازی باید تلاش بیشتری برای اجرای طرح مذکور در کشور صورت دهد، در شرایط کنونی حجم تقاضا از سوی مردم بالاست اما حجم تخصیص ها بسیار کم است.

وی ادامه داد: به نظر من باید افزایش اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری مورد توجه قرار گیرد، از این رو در زمان تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، تقویت و توسعه بازآفرینی شهری یکی از اولویت ها باید باشد.

رضایی کوچی افزود: در شرایط کنونی بر اساس آمارها حدود ۲۰ میلیون نفر در بافت های فرسوده زندگی می کنند که این مسئله خطرات بسیاری را برای آن ها به دنبال دارد، از این رو وزارت راه و شهرسازی باید به این مسئله توجه خاصی داشته باشد و در این میان کمیسیون عمران مجلس نیز تقویت بخش نوسازی بافت فرسوده را جزء اولویت های خود قرار می دهد.

کد خبر: ۲۹٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha