۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
افزایش سرمایه‌گذاری‌ بیمه ایران در بورس به ۲۲ هزار میلیارد تومان
مدیرعامل بیمه ایران اعلام کرد

افزایش سرمایه‌گذاری‌ بیمه ایران در بورس به ۲۲ هزار میلیارد تومان

رضایی مدیرعامل بیمه ایران از برنامه‌های این شرکت برای افزایش مشارکت در بازار سرمایه خبر داد و رقم سرمایه‌گذاری‌های بیمه ایران در بورس را بیش از ۲۲هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، محمد رضایی با تاکید بر اینکه رویکرد بیمه ایران بکارگیری حداکثر منابع در اختیار شرکت برای ‌سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه بوده است، گفت: کل سرمایه‌گذاری‌های بیمه ایران در بازار سرمایه به بیش از ۲۲ ‌هزار میلیارد تومان رسیده و حمایت از بازار سرمایه و بهره‌مندی از مزایای آن همواره در راس تفکرات و تصمیم‌گیری‌های ‌شرکت بوده است.

وی همچنین از برنامه بیمه ایران برای ورود تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه خود به ‌بازار سرمایه در سال ۹۹ خبر داد. ‌ مدیرعامل بیمه ایران در این باره افزود: به منظور تسریع در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و افزایش نقدینگی و ‌دارایی‌های بیمه ایران، این شرکت معظم بیمه‌ای در نظر دارد تا تمام شرکت‌های زیرمجموعه خود را که ‌قابلیت پذیرش در بازار سرمایه را دارند در سال ۹۹ در بورس‌ها پذیرش کند و از پتانسیل بازار سرمایه برای ‌کاهش تصدی‌گری بخش دولتی و خروج بیمه ایران از شرایط دارایی‌های غیرمولد استفاده کند. در گام اول نیزمصوب کردیم شرکت ‌بیمه ایران معین را به عنوان تنها شرکت بیمه فعال در مناطق آزاد که سودآوری بسیار خوبی داشته است وارد بورس شود و ان شاء الله با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته این شرکت تا چند ماه آینده در بورس ‌تهران پذیرش خواهد شد.

رضایی تصریح کرد: پس از این اقدام، در نظر است تا دیگر شرکت های گروه از قبیل شرکت کسب و کار سبا ‌وارد بورس شود. همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با تشکیل هلدینگ ساختمانی و هلدینگ گردشگری ‌و انتقال هتل عباسی و سایر دارایی‌های حوزه گردشگری به آن شرکت، زمینه ساز شکوفایی دارایی‌های ‌ارزشمند بیمه ایران در بازار سرمایه و موجب افزایش مشارکت آحاد مردم در پروژه های سودآور بیمه ‌ایران و افزایش ظرفیت بازار سرمایه شویم. ‌

مدیر عامل بیمه ایران در ادامه با اشاره به عملکرد شرکت سبدگردان ارزش کاوان آینده گفت: این شرکت به ‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ کسب وکار سبا که به تازگی افزایش سرمایه خود به مبلغ ‌۲۰۰میلیارد ریال را ثبت کرده است، با استفاده از پتانسیل بیمه ایران در حوزه شعب داخلی ‌و خارجی، زمینه افزایش جذب سرمایه گذاری برای بازار سرمایه در قالب صندوق‌های با درآمد ثابت و سایر ‌صندوق‌ها (از جمله صندوق های زمین و ساختمان، طلا و...) را فراهم خواهد کرد و در کنار بیمه های زندگی سبد ‌متنوعی از سرمایه گذاری به سرمایه گذاران در تمامی نقاط کشور ارائه خواهد داد. ‌

کد خبر: ۲۹٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha