۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
لزوم تعلیق کارت های بازرگانی تجار متخلف
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران اعلام کرد

لزوم تعلیق کارت های بازرگانی تجار متخلف

لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: تعلیق کارت های بازرگانی تجار متخلفی که نسبت به رفع تعهد ارزی خود اقدام نکرده ضرورت دارد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد لاهوتی گفت: بر اساس مصوبات کمیته ماده ۲ و شورای هماهنگی اقتصادی سران با صارکنندگان متخلف برخورد می شود.

وی یکی از روش های برخورد را تعلیق کارت های بازرگانی برای جلوگیری از ادامه فعالیت تجارت خارجی بنگاه ها عنوان کرد و اظهارداشت: اتاق بازرگانی مجری مصوبات دستگاه های دولتی در تعلیق و صدور کارت های بازرگانی است و از فعالیت صادرکنندگانی که نسبت به رفع تعهد ارزی اقدام نکرده اند جلوگیری و کارتهای زبور را تعلیق می کند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران ادامه داد: از هفتم تیرماه امسال تا کنون لیست دو هزار و ۵۰۰ کارت بازرگانی حقیقی از سوی کمیته انظباطی وزارت صمت و استانها به اتاق های بازرگانی ارسال شده است.

وی افزود: از ۲۲ فروردین ماه ۹۷ تا کنون پیشنهادهایی از سوی اتاق بازرگانی ایران و کمیته ارزی اتاق مزبور ارائه شده و ضمن پیش بینی سوء استفاده از کارت های بازرگانی یکبار مصرف و اجاره ای، هشدارهایی نیز داده شده است.

لاهوتی ضمن اشاره به اینکه با توجه به سیاست های ارزی جدید احتمال رشد کارت های بازرگانی یکبار مصرف و اجاره وجود دارد، گفت: بیش از هفت هزار کارت بازرگانی باراولی در حوزه واردات طی یک سال و نیم گذشته صادر شده و پیش بینی شده که احتمال دارد برخی از کارت های مزبور مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از این بروز مسئله کارت های بازرگانی بار اولی سقف بندی شود، اظهارداشت: اما متاسفانه به پیشنهادهای اتاق بازرگانی توجهی نشده و و امروز آمار مختلفی درحوزه میزان بازگشت ارز به کشور ارائه می شود.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران به رادیو اقتصاد یادآور شد: در حوزه واردات طی سالهای گذشته بحث چهار درصد علی الحساب مالیات وجود داشته که توانسته بخش اعظمی از سوءاستفاده از کارت های بازرگانی یکبار مصرف را بکاهد.

کد خبر: ۲۹٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha