۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
سرنوشت ۲۷ میلیارد دلار ارز نیمایی باید مشخص شود/ دیوان محاسبات ورود کند
نائب رئیس مجلس در گفتگو با بازار:

سرنوشت ۲۷ میلیارد دلار ارز نیمایی باید مشخص شود/ دیوان محاسبات ورود کند

اردبیل- نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در سال گذشته بیش از ۲۷ میلیارد دلار ارز نیمایی و ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان داده که معلوم نیست سرنوشت آن‌ها چگونه بوده است.

علی نیکزاد در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: صادرکنندگان و واردکنندگان معلوم نیست با دریافت این ارز نیمایی چه کالایی را وارد کشور کرده‌اند و از طرفی ارز حاصل از صادرات نیز به کشور برنگشته است.

وی خاطرنشان کرد: قرار بود ۱۴ میلیارد دلار از این منابع صرف خرید کالاهای اساسی شود که نتیجه این کار نیز مشخص و معلوم نشده است.

نائب رئیس مجلس افزود: دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی بر فرآیند پرداخت ارز نیمایی نظارت کرده و باید گزارش کاملی را از این فرآیند به مردم ارائه کنند.

نیکزاد با اظهار تأسف از واردات بی‌رویه کالاهای لوکس و غیرضروری از محل ارز نیمایی بیان کرد: هیچ عقل سلیمی قبول نمی‌کند که با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی دولت بخواهد دسته بیل، سنجاق و ... وارد کند درحالی‌که بسیاری از این نیازمندی های درجه چهار و پنج را می‌توان در داخل کشور تهیه و تولید کرد.

وی ادامه داد: تلاش مجلس بر این است تا برای سروسامان دادن به شرایط اقتصادی کشور با قوانین مصوب جلوی این واردات بی‌رویه و صادرات بی‌حساب ‌و کتاب را بگیرد تا فعالان این عرصه بتوانند به توانمندی ارزی کشور کمک کرده و توان اقتصادی کشور را افزایش دهد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم در اولویت‌بخشی به حل مشکلات اقتصادی کشور به دور از حاشیه‌ها و مسائل حزبی، جناحی و سیاسی گفت: سعی‌مان بر این خواهد بود تا با راهکارهای علمی و تجربه‌شده در سطح دنیا با تکیه‌ بر اقتصاد مقاومتی چالش‌ها و مشکلات اقتصادی مردم را رفع کنیم.

کد خبر: ۲۹٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha