۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
سرانه مصرف آرد در اردبیل ۱۲ کیلوگرم است
مدیرکل غله اردبیل:

سرانه مصرف آرد در اردبیل ۱۲ کیلوگرم است

اردبیل- نوبخت، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل، سرانه مصرف آرد در استان را ماهانه ۱۲ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این سرانه در کشور زیر ۱۰ کیلوگرم است.

علی نوبخت در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در حال حاضر در اردبیل یک هزار و ۸۷۰ واحد نانوایی یارانه‌ای و ۸۰۰ واحد نانوایی نیمه‌یارانه‌ای فعالیت می‌کنند که ماهانه ۱۴ هزار تن نیاز آرد این واحدهای نانوایی است.

وی خاطرنشان کرد: به ازای هر نفر برای واحدهای یارانه‌ای ۸.۵ کیلوگرم و نیمه یارانه‌ای نیز ۳.۸ کیلوگرم تخصیص آرد موردنیاز است که حدود دو کیلوگرم مصرف آرد استان بیشتر از سرانه کشوری است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل به ذخیره‌سازی ۳۵۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان اشاره کرد و گفت: ۱۲ کارخانه آردسازی در استان فعالیت خود را در تولید آرد باکیفیت انجام می‌دهند.

نوبخت تصریح کرد: امسال با توجه به خریدی که از گندم‌کاران انجام می‌دهیم پیش‌بینی ذخیره ۲۵۰ هزار تن گندم را در سیلوها و انبارهای استان داریم که در حد نیاز استان است.

وی افزود: سرانه مصرف آرد در استان طی سه ماه تابستان به دلیل حضور گردشگران و مسافران افزایش می‌یابد که امیدواریم مسئولان امر تدبیری بیندیشند تا این سرانه در سه ماه تابستان برای استان گردشگر پذیر اردبیل فراهم شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل بیان کرد: تاکنون از زمان برداشت محصول گندم در شمال استان ۱۴۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری‌شده که ارزش این محصولات ۳۶۱ میلیارد تومان است.

نوبخت پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان از این محل به‌حساب گندم‌کاران استان را یادآور شد و گفت: با توجه به پرداخت متمرکز بهای گندم خریداری‌شده از سوی بانک کشاورزی امیدواریم در روزهای آینده مابقی مبلغ به‌حساب کشاورزان واریز شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۹۸ هزار تن و امسال تاکنون ۱۴۳ هزار تن گندم خریداری‌شده که امیدواریم در مابقی ایام خرید به رقم سال گذشته در خرید و ذخیره‌سازی گندم دست پیدا کنیم.

کد خبر: ۲۹٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha