۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
گاز طبیعی جایگزین سوخت فسیلی ۳۴۲ واحد صنعتی استان همدان شد
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان:

گاز طبیعی جایگزین سوخت فسیلی ۳۴۲ واحد صنعتی استان همدان شد

همدان - مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: سوخت فسیلی ۳۴۲ واحد صنعتی در استان همدان با ۳۳ هزار و ۵۸۵ مترمکعب در ساعت گاز طبیعی جایگزین شد.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالله فیاض ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۰۶ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در استان همدان اجرا شده از نصب سه هزار و ۴۱۷ انشعاب، جذب ۱۳ هزار و ۷۶۵ مشترک جدید و جایگزینی ۳۳ هزار و ۵۸۵ مترمکعب در ساعت گاز طبیعی با سوخت فسیلی ۳۴۲ واحد صنعتی در این استان خبر داد.

وی از مصرف سه میلیارد و ۳۳۶ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در استان همدان طی سال ذشته سخن گفت و افزود: از این میزان، یک میلیارد و ۶۲۴ میلیون متر مکعب در بخش خانگی، ۷۱۷ میلیون متر مکعب در بخش صنعتی، ۶۳۲ میلیون متر مکعب در بخش نیروگاهی، ۱۶۱ میلیون متر مکعب در بخش CNG و ۲۰۲ میلیون متر مکعب در بخش‌های دیگر مصرف شده است.

فیاض به اقدامات صورت گرفته طی سه ماهه نخست سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: طی ۳ ماهه نخست سال جاری در استان همدان، ۲ هزار و ۲۳۶ مشترک جدید جذب شده به طوری که در مجموع تاکنون ۶۲۴ هزار و ۴۴۰ مشترک در استان همدان از گاز بهره مند هستند.

وی بابیان اینکه طی سه ماهه نخست امسال حدود ۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع اجرا و ۸۵۶ علمک نصب شده است، عنوان کرد: در این بازه زمانی، حدود ۷۵۱ میلیون و ۲۵۹ هزار متر مکعب گاز طبیعی در استان همدان مصرف شده است.

وی به گازرسانی روستایی در سطح استان همدان نیز اشاره کرد و افزود: تعداد روستاهای دارای سکنه استان همدان یک هزار و ۷۴ روستا است که از این تعداد یک هزار و ۲۹ روستا گازدار و چهار روستا در دست اجرا و ۴۱ روستا، دارای جمعیت زیر ۲۰ خانوار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان به برنامه‌های این شرکت در سال جاری اشاره کرد و گفت: اجرای بیش از ۹۵ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در زمینه گازرسانی به صنایع و CNG، پذیرش حدود ۱۰ هزار و ۲۴۴ مشترک جدید صنعتی، شهری و روستایی، استفاده از کنتورهای ارتقا یافته در زمینه کاهش هدر رفت گاز طبیعی، مانیتورینگ ایستگاه‌های تقلیل فشار، شناسایی مصارف غیرمتعارف و تعمیر و کالیبراسیون تجهیزات، از برنامه‌های شرکت گاز استان همدان در سال جاری خواهد بود.

فیاض گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۸ درصد جمعیت روستایی استان همدان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

کد خبر: ۲۹٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha