۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
۲۲ هکتار باغ پسته در شهرستان بهار ایجاد شده است
رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان:

۲۲ هکتار باغ پسته در شهرستان بهار ایجاد شده است

همدان - رضوانی جلال؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از ایجاد ۲۲ هکتار باغ پسته در شهرستان بهار خبر داد.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۲۲ هکتار باغ پسته در بهار احداث شده است، گفت: تصور بر این بود که درخت پسته مختص زمین‌های گرم است اما در واقع این گیاه به لحاظ مقاومت بالا در برابر گرما و سرمای شدید می‌تواند به‌ خوبی در  منطقه بهار رشد کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه ۲۲ هکتار باغ پسته در این شهرستان احداث شده است؛ گفت: کشت و ترویج گیاهان کم آب بر یکی از اولویت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی است چرا که توسعه احداث محصولات باغی با نیاز آبی کم نظیر پسته می‌تواند در مدیریت بهینه مصرف آب، پایداری تولید، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان مفید واقع شود.

وی ادامه داد: در پی خشکسالی‌ها چند نفر از کشاورزان با اجرای طرح اصلاح الگوی کشت، در زمین مزروعی خود باغ پسته احداث کردند که پس از چهار سال میوه اش به بار نشسته است.

رضوانی جلال کاهش چشمگیر مصرف آب با بهره گیری از روش آبیاری قطره‌ای را از مهمترین مزایای اجرای این طرح برشمرد و افزود: از ۲۲ هکتار باغ پسته شهرستان بهار دو هکتار بارور و ۱۰ هکتار نیز در سال جاری با ارقام احمد آقایی و اکبری عملیات پیوندزنی اجرا شده است.

کد خبر: ۲۹٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha