۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۳
غفلت از ظرفیت‌های اقتصادی سفارتخانه‌ها قابل پذیرش نیست
رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی در گفتگو با بازار

غفلت از ظرفیت‌های اقتصادی سفارتخانه‌ها قابل پذیرش نیست

رییس کمیسیون «شوراها و امورداخلی کشور در مجلس» با بیان اینکه سفارتخانه‌ها باید اقتصاد محور شوند، گفت: پیرو شرایط اقتصادی فعلی باید از ظرفیت سفارتخانه ها به درستی بهره برد و هرگونه غفلت در این زمینه قابل پذیرش نیست.

محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به توجه به دیپلماسی اقتصادی در کشور گفت: ساختار وزارت امور خارجه مبتنی بر دیپلماسی سیاسی است و تا زمانی که این ساختار حفظ شود و تغییر نکند بعید می‌دانم بتوانیم در عرصه دیپلماسی اقتصادی موفق باشیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سفارت‌خانه های ما در کشورهای خارجی اقتصاد محور نیستند و باید این سفارت خانه‌ها اقتصاد محور شوند. قطعا پیرو شرایط اقتصادی فعلی باید از ظرفیت سفارتخانه ها به درستی بهره برد و هرگونه غفلت در این زمینه قابل پذیرش نیست.

رییس کمیسیون «شوراها و امور داخلی کشور در مجلس» تصریح کرد: قطعا در این زمینه لازم است ساختار جدیدی  در وزارت امور خارجه ایجاد شود که البته این امر نیازمند آموزش‌های لازم در امور اقتصادی است به سفارتخانه ها و سایر بخش هاست.

جوکار اظهار داشت: بدون شک دیپلماسی سیاسی وزارت امور خارجه باید به دیپلماسی اقتصادی تغییر رویه دهد تا بتوانیم برخی از بازارهای کشورهای همسایه را از آن خود کنیم.

کد خبر: ۲۹٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha