۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از این هفته
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از این هفته

سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان را با احتساب همسان سازی اعلام کرد و گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از این هفته اعمال می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری خود به مناسب هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: هیچ الزامی در قانون نیامده که حداقل حقوق بازنشسته تامین اجتماعی به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد چراکه این الزام برای بازنشستگان کشوری است.

وی افزود: برای افزایش حقوق بازنشستگان تلاش می‌کنیم و ۳۲ میلیارد تومانی که از دولت گرفتیم برای اجرای همسان سازی در ۳ سال است.

سالاری گفت: حداقل بگیرانی که تا سال گذشته با ۳۰ سال سابقه یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان می‌گرفتند امسال با افزایش ۲۶ درصد و همسان سازی، ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و برای افرادی که ۳۵ سال سابقه دارند به حدود ۳ میلیون تومان می‌رسد.

وی گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان موضوع مهمی بود که از این هفته اعمال و پرداخت می‌شود، تامین منابع آن از محل وصول مطالبات ما از دولت بود که زمینه این موضوع توسط دولت فراهم شد و ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام با قید عدم بنگاه‌داری به تامین اجتماعی داده شد که بخشی از تعهد ما بوده است.

سالاری گفت: اعتبار دفترچه درمانی بنابر اعلام وزارت بهداشت ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهکار بودیم که ۱۸ ماه عقب افتاده بود به بخش خصوصی هم ۶ هزار میلیارد تومان بدهکار بودیم که برای افزایش اعتبار دفترچه بیمه تامین اجتماعی بدهی را پرداخت کردیم تا اعتبار دفترچه بیمه افزایش یابد. امروز با اقدامات انجام شده یک ریال بدهی معوق رسیدگی شده به مراکز درمانی نداریم و مطالبات اسفند بخش خصوصی پرداخت می‌شود، فروردین علی‌الحساب وزارت بهداشت پرداخت شده است و یک پرداخت دیگر به وزارت بهداشت خواهیم داشت.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: دفترچه بیمه در حکم وجه نقد است و اعتبار دارد.

وی درباره شرکت دولتی واگذار شده به سازمان تامین اجتماعی هم گفت: شرکت‌های واگذار شده در حوزه مختلف هستند، شامل پالایشگاه نفت امام خمینی شازند، طلای زرشوران، آلومینیوم جاجرم، آلومینیوم جنوب، تجهیزات سنگین هپکو، پتروشیمی دماوند، توسعه گردشگری ایران، ماشین سازی تبریز شرکت‌های واگذار شده است. به جز یک شرکت باقی را سهام دار هستیم و یکی از شرکت‌ها را بالای ۵۰ درصد سهام دادند و قرار است تا سال آینده از آن خارج شویم.

وی گفت: مطالبات بخش خصوصی را پرداخت کردیم حتی علی الحساب به وزارت بهداشت جایی که هنوز اعتبارات وصول نشده مبلغی را پرداخت کردیم تا این دفترچه اعتبار پیدا کند. منابع ما برای پرداخت بدهی به وزارت بهداشت از طریق ۶ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه‌ای بود که دولت به تامین اجتماعی بابت بدهی اش پرداخت کرد پرداخت کردیم.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های تامین اجتماعی، اجرای خدمات الکترونیک و غیر حضوری است. این اقدام از اهداف تامین اجتماعی برای سال جاری است. قصد داریم تا پایان بهمن سال ۹۹ مراجعات حضوری ۷۰ درصد کاهش دهیم. یکی از این اقدامات اولیه در این حوزه تمدید دفترچه‌های درمانی به صورت غیر حضوری است که بیمه شدگان با تلفن همراه خود می‌توانند دفترچه خود را تمدید کنند. اطلاع رسانی در این مسئله کامل انجام شد.

وی افزود: گام دوم ما این است بتوانیم دفترچه‌های کاغذی را جمع کنیم و به سمت نسخه نویسی الکترونیک برویم، که باعث صرفه جویی می‌شود تجویزها قاعده‌مند خواهد شد. نسخه نویسی الکترونیک کمک می‌کند پرداخت‌های ما به وزارت بهداشت بموقع انجام شود و زمان زیادی صرف پرداخت بدهی نشود.

وی درباره پرداخت بیمه بیکاری کرونا، گفت: بیمه بیکاری برای ماه‌های اسفند، فروردین، اردیبهشت پرداخت شده است و افرادی که بیمه بیکاری هنوز دریافت نکردند یا شماره شبا خود را اشتباه دادند یا کلا شماره حساب نداده اند، اگر فردی به عدم پرداخت بیمه بیکاری اعتراض دارد، می‌تواند با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرد تا همکاران در سازمان تامین اجتماعی آن‌ها را راهنمایی کنند.

وی به طرح کاهش شکایات در دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت: ابهاماتی وجود دارد که باعث می‌شود افراد برای طرح شکایت مراجعه کنند. تا ۴۰ درصد می‌توانیم تعداد پرونده‌ها را با انصراف به نفع فرد شاکی کاهش دهیم که مقدماتش فراهم و به دولت پیشنهاد شده است. تجمیع و تنقیح بخشنامه‌های تامین اجتماعی نیز می‌تواند کمک کننده باشد. قصد داریم تعداد بخشنامه‌ها را تجمیع کنیم و کاهش دهیم. کار مجریان بخشنامه‌ها ساده‌تر و ابهامات ناشی از تعدد بخشنامه‌ها کاهش می‌یابد.

 مشکلی برای تامین منابع و ایفای تعهدات نداریم
مصطفی سالاری در نشست خبری و در جمع خبرنگاران افزود: سازمان تامین اجتماعی به صورت درآمد هزینه‌ای اداره می‌شود یعنی ماهانه باید وصولی‌ها و درآمدهایی داشته باشیم که از درآمدهای بیمه‌ای و سود سهام خودمان تامین می‌شود و از بودجه عمومی کشور نیست و این را باید حاصل کنیم تا به صورت نقد هزینه شود.

وی گفت: در سال ۹۸ مجموع درآمدهای ما ۱۳۴ هزار میلیارد تومان بود که بودجه ما برای امسال ۱۷۲ هزار میلیارد تومان بسته شده است و حداقل هزینه هر ماه در سال گذشته ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که این هزینه امسال به ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در هر ماه می‌رسد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: با احتساب متناسب سازی حقوق بازنشستگان که این هفته اعلام شد ماهانه ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان باید برای سه و نیم میلیون بازنشسته حقوق پرداخت کنیم که از محل اندوخته خودشان بوده که در زمان کار به تامین اجتماعی پرداخت کرده اند در حالی که این ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته حدود ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود و حدود سه هزار میلیارد تومان باید بابت درمان به مراکز دولتی، غیر دولتی و بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خودمان پرداخت کنیم.

سالاری گفت: اگر یک روز در وصول و درآمد زایی وقفه داشته باشیم آثار آن غیر قابل جبران است چرا که به پرداخت حقوق این سه و نیم میلیون نفر و همچنین هزینه درمان آسیب می‌رسد، اما به همه بیمه شدگان و مستمری بگیران اطمینان می‌دهیم که ما امسال برای تامین منابع و ایفای تعهداتمان مشکلی نخواهیم داشت.

کد خبر: ۲۹٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha