۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کم آبی دامن شهر کرمان را گرفت/ کسری ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه مخازن
مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان:

کم آبی دامن شهر کرمان را گرفت/ کسری ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه مخازن

کرمان- مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان با اشاره به اینکه تمام مناطق شهر کرمان دچار بحران کم آبی است، گفت: شهرستان کرمان در زمان پیک مصرف هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید صمدانی پیش از ظهر یکشنبه در شرکت آب و فاضلاب شهرستان کرمان در جمع اصحاب رسانه به تشریح وضعیت آب شهر کرمان پرداخت و بیان داشت: میزان مصرف آب شهرستان کرمان در پیک مصرف حدود سه هزار لیتر بر ثانیه است در حالی که توان تولیدی آب کرمان هزار و ۹۵۰ لیتر بر ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه بحران آب در کرمان جدی است، گفت: عملا ما هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب در پیک مصرف شهرستان کرمان داریم.

صمدانی به دلایل افزایش مصرف آب در شهر کرمان اشاره کرد و افزود: افزایش دما و گرایش مردم به استفاده از کولر موجب شده تا با افزایش مصرف آب در شهر کرمان مواجه باشیم. در شهر کرمان بالغ بر ۲۵۰ هزار کولر آبی مورد استفاده قرار می گیرد این در حالیست که مصرف آب هر کولر حدود ۵۰۰ لیتر در شبانه است.  همچنین شیوع کرونا و شستشو و ضد عفونی مکرر نیز موجب افزایش مصرف آب شده است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان گفت: به خاطر شدت گرما کل شهر دچار چالش کم آبی شده است ضمن اینکه این کم آبی در برخی مناطق مثل شهرک الله آباد، سیدی، شهرک مطهری، نیکزاد، دانش و... بیشتر به چشم می‌خورد که عمده علت آن را می‌توان آپارتمان سازی عنوان کرد.

صمدانی با انتقاد از عدم وجود زون تقسیم بندی در شهر کرمان تصریح کرد: وجود انشعابات غیر مجاز در برخی مناطق از جمله شهرک سیدی و شهرک الله آباد موجب شده شبکه آبرسانی شهرستان دچار التهاب شود ضمن اینکه شهرک سیدی از لحاظ ارتفاع کمی بالاتر از سایر نقاط شهر است همچنین رشد جمعیت در افت فشار آب در شهرک‌ها نیز بی‌تاثیر نیست.

وی یادآور شد: در سطح شهر کرمان برخی مناطق با تانکر آبرسانی می‌شود تا قطع آب جبران شود ضمن اینکه در تمامی مناطق شهر کرمان از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه شب تا یک ساعت قبل از اذان صبح جهت آبگیری مخازن آب، افت فشار یا قطعی آب داریم.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان در بخشی از سخنان خود به موضوع سرقت آب در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: حاشیه نشینی یکی از معضلات شهری است که قطعاً تاثیر بسیار مهمی در وضعیت مصرف آب شهر دارد ضمن اینکه در این مناطق شاهد انشعابات غیر مجاز هستیم که در جلسه ای که اخیراً با استاندار و مسئولان ذیربط داشتیم قرار شد این موضوع را تعیین تکلیف کنند و راهکارهایی برای مصرف بهینه آب این افراد اتخاذ شود.

کد خبر: ۲۹٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha