۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
انتخاب ۳۰ میلیون نفر متقاضی سهامداری به‌روش غیر مستقیم
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد

انتخاب ۳۰ میلیون نفر متقاضی سهامداری به‌روش غیر مستقیم

معتمد، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: سرجمع ۱۹ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت متقاضی سهامداری به روش مستقیم و ۳۰ میلیون نفر متقاضی سهامداری به روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «محمدرضا معتمد» گفت: از دهم اریبهشت ماه سال جاری همزمان با فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر آزاد سازی سهام عدالت برای مشمولان ثبت از مشمولان مبنی بر اینکه خود بطور مستقیم سهامدار شرکت‌های سرمایه پذیر شوند یا با استفاده از یک نهاد مالی تحت عنوان شرکت سرمایه گذاری استانی غیر مستقیم سهامدار شوند این ثبت نام آغاز شد و تا ۲۹ خرداد ماه سال جاری ادامه داشت.

وی اظهارد اشت: بر این اساس حدود ۱۹ میلیون نفر متقاضی سهامداری به روش مستقیم و حدود ۳۰ میلیون نفر متقاضی سهامداری به روش غیر مستقیم بودند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: این ۳۰ میلیون نفر در قالب ۳۰ شرکت سرمایه گذاری استانی ساماندهی می شوند.

وی افزود: شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت که به این ۳۰ میلیون نفر تعلق دارد در شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به نیابت از این افراد قرار داده خواهد شد و پس از آن این شرکت‌ها افزایش سرمایه می دهند بر اساس سهمی که از شرکت‌های سرمایه پذیر دریافت کرده اند.

معتمد بیان داشت: مشمولان سهام عدالتی که روش غیر مستقیم سهامداری را انتخاب کرده اند سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: پس از افزایش سرمایه ای که در شرکت‌های سرمایه گذاری استانی انجام خواهد شد از بابت این سهامی که از شرکت‌های سرمایه پذیر آمده سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی بین افراد غیر مستقیم توزیع و همچنین در بورس‌ها پذیرش، درج و امکان معامله برای سرمایه گذاران فراهم خواهد شد.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا شرکت‌های سرمایه گذاری استانی قبلاً در بورس پذیرش شده اند، گفت: این ها به عنوان نهاد مالی نزد سازمان بورس ثبت شده اند اما در بورس‌ها پذیرش و درج نشده اند.

وی افزود: افزایش سرمایه این شرکت‌ها را بصورت تکمیل شده داشته باشیم با همکاری اداره ثبت شرکت‌ها متعاقب آن پذیرش و درج در بورس در اسرع وقت و خارج از نوبت صورت می گیرد تا مشمولان بتوانند سهام را خرید و فروش کنند.

معتمد اظهارداشت: افزایش سرمایه این شرکت‌ها را با همکاری اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسانیم تا سهام این شرکت‌ها به تعدادی باشد که همه مشمولان امکان معامله سهام خود را داشته باشند.

وی در ادامه یادآورشد: اگر افزایش سرمایه این شرکت‌ها نهایی شود فرآیند پذیرش و درج آنها در بورس قطعی خواهد شد.

کد خبر: ۲۹٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      0 0
      سلام بنده تصور میکردم با ثبت نام در سامانه سجام می توانم سهامم را بفروشم حالا متوجه شده ام که سهامم را آزاد نکرده ام اگر امکان دارد یک فرصت دیگر برای آزاد سازی سهام برای جاماندگان بگذارید چون مباحث بورس در این مدت مردم را دچار سردگمی کرده بود وخیلی ها که به پول فروش سهام نیاز دارند جاماندند . ممنون