۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
پروژه مهم برقی کردن مرکز انتقال نفت و تاسیسات سبزوار آماده اجرا است
معاون فنی خطوط لوله و مخابرات منطقه شمالشرق:

پروژه مهم برقی کردن مرکز انتقال نفت و تاسیسات سبزوار آماده اجرا است

شاهرود- معاون فنی خطوط لوله و مخابرات منطقه شمالشرق با بیان اینکه پروژه مهم برقی کردن مرکز انتقال نفت و تاسیسات سبزوار آماده اجرا است، گفت: با اجرای این طرح تاسیسات برقی این شهرستان به چهار هزار کیلوولت ارتقا می‌یابند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدعلی دهقان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی خطوط لوله و مخابرات شمال شرق منطقه شاهرود با اشاره به پروژه برقی کردن مرکز انتقال نفت سبزوار، بیان کرد: افزایش قدرت برق این مرکز از ۲۱۰ کیلوولت به چهار هزار کیلوولت یکی از محورهای این طرح است که سال قبل محقق شد و هم‌اکنون نیز زیرساخت‌های دیگر این طرح بزرگ در دست تهیه هستند.

وی بابیان اینکه ۱۲ میلیارد ریال برای تعریف، پیش‌بینی و طراحی پروژه افزایش قدرت برق مرکز سبزوار هزینه پیش‌بینی‌شده است، تأکید کرد: این طرح دارای انواع عملیات مختلف و متنوع الکتریکال است که احداث خط انتقال ۲۰کیلوولت هوایی دو مداره به طول پنج کیلومتر با هادی ۱۲۰ (روکش‌دار)یکی از بخش‌های آن محسوب می‌شود.

معاون فنی خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال شرق احداث خط برق زیرزمینی به طول بیش از یک کیلومتر از محل پست ۱۳۲کیلوولت باشتین با شش رشته کابل یک در ۱۸۵ را از دیگر بخش‌های این پروژه دانست و بیان کرد: این طرح همچنین خرید و نصب تابلوهای فشار متوسط (۲۰هزار ولتی) به تعداد شش سلول در پست برق سربداران را نیز شامل می‌شود.

دهقان بابیان اینکه در این طرح احداث سوئیچ‌خانه انتهایی خط به تعداد سه سلول در ورودی مرکز انتقال نفت نیز دیده‌شده است، تأکید کرد: نصب پست ۴۰۰ به ۲۰ هزار ولت هوایی داخل تلمبه‌خانه از دیگر بخش‌های طرح مذکور خواهد بود.

وی افزود: درآینده نیز نصب سه دستگاه الکتروپمپ اصلی شش کیلوولتی به قدرت یک هزار و ۳۱۰ کیلووات در مرکز انتقال نفت سبزوار صورت خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۹٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha