۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
ارزش یارانه، تنها ۲ دلار است!
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ارزش یارانه، تنها ۲ دلار است!

حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: آیا از وضعیت اسفبار زندگی کارگران و بازنشستگان باخبر هستید که برای ادامه زندگی باید دوشیفت کار کنند؟ از وضعیت نیمه جان صنعت خبر دارید که وارداتچی های دولت دنبال بسته شدن طومار آن هستند؟ بیایید مافیای اقتصادی را از دولت دور کنید تا مردم کمی لذت زندگی را احساس کنند.

به گزارش بازار، سید جواد حسینی‌کیا در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، ۲۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور گفت: هدف از برجام برداشتن تحریم های ظالمانه بود که پس از چند سال مذاکره، رفت و آمدها، انجام تعهدات از سوی جمهوری اسلامی، نتیجه ای جز تحریم های شدیدتر و فشار اقتصادی بر مردم نداشته که حاصل آن دلار بالای ۲۰ هزار تومان و سکه بالای ۱۰ میلیون تومان و قیمت مسکن دست نیافتنی است.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی خطاب به روحانی ادامه داد: این همان برجامی است که شما گفتید مسئولیت آن با من است؛ این همان رونق اقتصادی است که به واسطه برجام راه انداخته اید اما ارزش یارانه تنها ۲ دلار شده است و همچنان به دنبال مذاکره هستید، آیا شرم نمی کنید با قاتل شهید سلیمانی مذاکره کنید، کسی که خود اعتراف به تروریست بودن دارد.

وی اضافه کرد: اعتراف دیرهنگام شما در کوتاهی از ساخت مسکن، قیمت آن را نجومی و دست نیافتنی کرده است؛ آیا از قیمت گوشت، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و غیره خبر دارید و می دانید که از سفره مردم حذف شده است؟ آیا این همان رونق اقتصادی شما است که به مردم وعده داده اید؟

حسینی کیا همچنین خطاب به رئیس جمهور گفت: آیا از وضعیت اسفبار زندگی کارگران و بازنشستگان باخبر هستید که برای ادامه زندگی باید دوشیفت کار کنند؟ از وضعیت نیمه جان صنعت خبر دارید که وارداتچی های دولت دنبال بسته شدن طومار آن هستند؟ بیایید به جای چشم امید به کدخدا، به خدا و جوانان پرتوان این مرز و بوم تکیه کنید و مافیاهای اقتصادی را از دولت دور کنید تا مردم کمی لذت زندگی را احساس کنند.

این نماینده مردم از استان کرمانشاه ادامه داد: برخی از یاران شما به رهبری فرزانه انقلاب نامه می نویسند اما نباید یادشان برود که مرتب می گفتند «تکرار می کنیم»، «تکرار می کنیم فقر، فساد و دلار را»، آیا آنها دلار بالای ۲۰ هزار تومانی امروز را ندیده اند و یا سکوت ننگین کرده اند؟

وی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر نیرو بیان داشت: مشکل آب شرب مناطق روستایی شهرستان سنقر و کلیایی نیازمند همت و اعتبارات فوری بوده و تسویه خانه آب شرب سنقر که نیمه کاره بوده و قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد، با اعتبارات جزئی آن امکان پذیر نخواهد بود و نیازمند همت و اعتبارات کافی است.

حسینی کیا همچنین خطاب به وزیر کشور اظهار کرد: مردم دو منطقه در حوزه انتخابیه برای بخش شدن نیازمند اقدام سریع وزارت کشور هستند و با پیگیری های فراوانی که صورت گرفته، این موضوع در دولت همچنان معطل مانده و پیگیری جدی و فوری وزیر را نیاز دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین خطاب به وزیر کشاورزی بیان داشت: مشکل کود و محصولات کشاورزی صدای کشاورزان را بلند کرده و تخمه آجیلی که حاصل زحمت کشاورزان منطقه بوده با ثمن بخص خریداری شده و باید جلوی واردات و قاچاق گرفته شود همچنین مشکل سوخت تراکتورداران و کمباین داران حل شود.

وی خطاب به وزیر ارتباطات ضمن تشکر از زحمات وی اظهار داشت: برخی از مناطق شهرستان از وجود اینترنت پرسرعت و آنتن دهی مناسب رنج می برند که اقدام فوری وزارتخانه را می طلبد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر از دستورات برای احداث راه های روستایی، خاطرنشان کرد: آزادراه همدان-سنقر-کرمانشاه از دیگر مطالبات مردم منطقه است که امیدواریم با عنایت و همت وزیر راه، این خواسته مهم و جدی مردم به وقوع بپیوندد.

کد خبر: ۲۹٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha