۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
بورس در آینده نزدیک عواقب سنگینی برای کشور خواهد داشت!
کارشناس بازار سرمایه:

بورس در آینده نزدیک عواقب سنگینی برای کشور خواهد داشت!

خسرونژاد، کارشناس بورس روند تزریق نقدینگی به بورس را موجب شکل گیری دومینویی دانست که قطعا عواقب سنگینی برای کشور خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حسین خسرونژاد با بیان اینکه سیل متقاضیان به سمت بورس از سوی مردم خودخواسته نبود، گفت: این بازار با استفاده از تبلیغات گسترده دولتی پر رنگ و بازدهی روز افزون در آن مدیریت شد.

این کارشناس حوزه بورس ادامه داد: از طرفی بورس بعنوان یکی از تیترهای اول تلویزیون و رادیو در یکسال اخیر شکل گرفت و زمینه ای برای ورود مردم با هر سطح از دانش و علم به بورس را فراهم کرد.

وی بازار بورس را تخصصی خواند و تصریح کرد: قرار نیست هر کس با هر میزان دانش پول خود را در این بازار سرمایه گذاری کرده و منتفع شود.

خسرونژاد با ابراز تاسف از تبلیغات گسترده در کنار رکود اقتصادی، این دو را موجب یک پدیده نامبارک در اقتصاد دانست و افزود: دولت هم مشوق هایی برای ورود مردم به بازار بورس در نظر گرفت که باعث ترویج فرهنگ سفته بازی و اخذ بازدهی کوتاه مدت شد.

وی ادامه داد: بسیاری از تازه واردان بازار سهام، اتفاقاتِ انتهای سال ۹۲ را به خاطر ندارند که تا سال ۹۷ ریزش و رکود سنگینی در بازار سرمایه پدید آمد.

خسرونژاد خطاب به مشتاقان بازار سرمایه تاکید کرد: بورس قرار نیست همیشه سودده باشد و همه بتوانند از این بازار منافع کسب کنند؛ اما سلسله تصمیمات اشتباه که در بدنه اصلی اقتصاد کشور گرفته می شود تا از ورود نقدینگی به بازار های موازی –ارز، طلا و مسکن- جلوگیری کند، منجر به پررنگ شدن تبلیغی بازار سرمایه شده و لذا امروز شاهد ورود نقدینگی بسیار بزرگ به بازار سرمایه هستیم.

وی با ابراز تاسف ادامه داد: بخش اعظم کارمندان کشور به تریلرهای -معامله گران- روزانه بازار سهام تبدیل شده اند و در این مسیر، تولید فدای بازار سرمایه می شود. بدون اینکه هیچ بهره اقتصادی از آن ببریم!

خسرونژاد مردم را نسبت به مخاطرات بورس بیم داد و افزود: این بازار مخاطرات بسیاری برای اقتصاد کنونی کشور دارد. بورس در حال حاضر به بازارهای مسکن، ارز و سکه سیگنال می دهد و تورم انتظاری این بازارها، در حقیقت از سیگنال های بورس استخراج می شود.

این کارشناس بورس خاطرنشان کرد: روند کنونی، دومینویی را شکل داده است که قطعا عواقب سنگینی برای کشور خواهد داشت.

کد خبر: ۲۹٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آرمین IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      0 0
      برخی سهام زیانده کمی حباب دارند ولی باقی سهام هیچ حبابی ندارند در مقابل بازار مسکن وخودرو هیچ حبابی ندارند تازه نصف قیمت هم نیستند یک اتومبیل ازرده خارج ششصدو ده میلیون قیمت خورده امروز همینجا نوشتید اونوقت توقع دارید سهام ارزنده قیمت سال نودوپنج باشه