۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
۱۲۰‌ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری استان سمنان منظور شد
استاندار سمنان:

۱۲۰‌ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری استان سمنان منظور شد

سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه در سال ۹۹ بالغ‌بر ۱۲۰‌ میلیارد تومان برای طرح‌های بخش آبخیزداری در استان در نظر گرفته‌شده است، گفت: این طرح‌ها به ارتقای منابع آبی کمک خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی‌رضا آشناگر شامگاه شنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان به میزبانی اتاق بازرگانی با اشاره به در نظر گرفتن بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری استان بیان کرد: آب یکی از مسائلی است که در راستای سرمایه‌گذاری بسیار حیاتی محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه خشک‌سالی موجب عدم رغبت سرمایه‌گذاران می‌شود، بیان کرد: استفاده از روش‌های نوین به‌منظور بهره‌وری بیشتر منابع آبی ضروری است

استاندار سمنان کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی را نیز خواستار شد و ابراز کرد: کاهش سهم کشاورزی می‌تواند به بهره‌وری بیشتر آب در استان کمک کند.

آشناگر بیان کرد: صدور پروانه‌های تأسیس و بهره‌برداری در حوزه صنعت نیازمند تخصیص از سوی امور منابع آب استان است لذا باید به میزان آب بری صنایع و تولیدکنندگان نیز اندیشید.

وی با اشاره به‌ضرورت اولویت قرار دادن معدن در سطح استان، تأکید داشت: گزینش در بخش صنعت در انتخاب صنایع ورودی با قید کم آب‌بری می‌بایست صورت گیرد همچنین باید به حفظ محیط‌زیست نیز تأکید کرد.

کد خبر: ۲۹٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha