۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
ودیعه اجاره مسکن بعد از اعلام بانک مرکزی اعلام خواهد شد
وزیر راه و شهرسازی:

ودیعه اجاره مسکن بعد از اعلام بانک مرکزی اعلام خواهد شد

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در خصوص وام ودیعه مستأجران تاکید کرد: این وام به کسانی داده می‌شود که قرارداد رسمی ثبت شده با موجر داشته و کد رهگیری گرفته باشند. همچنین واحد مسکونی آنها در تهران حداکثر ۷۵ و در دیگر شهرها ۹۰ متر باشد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: دولت برنامه قاطعی برای پیشبرد برنامه مسکن دارد و با دو پروژه طرح اقدام ملی مسکن و تکمیل واحدهای مسکن مهر این موضوع را دنبال می کند.

او با اشاره به  این که  برای اجرای این دو پروژه بزرگ مشارکت دستگاه‌های گوناگون جذب شده است، تصریح کرد: این دستگاه‌ها اقدام به تامین مسکن جامعه هدف کرده اند و امکانات مربوط به زمین و منابع مالی را در حوزه اختیارات خودشات فراهم کرده اند .

او افزود: نمونه آن تامین ۲۰۰ هزار واحد مسکن کارگری و ۱۰۰ هزار واحد مسکن برای بازنشستگان است.

او با اشاره به این که تامین مسکن جامعه بزرگی از هموطنان در قالب این تفاهمنامه ها در دستور کار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته تامین زمین مسکن برای جامعه ایثارگری انجام شده است و باور داریم که می توانیم تولید و عرضه مسکن را به یک نهضت فراگیر در کشور تبدیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: برای تامین مسکن خانواده ایثارگران قوانین و مقرراتی داریم که شامل مصوبه های مجلس و نیز هیات دولت است. برای این که وحدت رویه ای در اجرای قانون به وجود بیاوریم سعی کردیم تا یک تفاهمنامه تفضیلی تدوین کنیم .

اسلامی افزود: در این شیوه نامه یک هدف گذاری کمی با همکاری رییس بنیاد ایثارگران و خانوده شهدا انجام دادیم تا بتوانیم با کمک دولت ۲۰ هزار ایثارگر را در کشور خانه دار کنیم. بنیاد شهید لیستی از افراد تهیه کرده و ما بر اساس این لیست کار را شروع می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی در خصوص اعطای کارت مصالح به انبوه سازان گفت: به لحاظ شرایط کاری و اجرایی این موضوع طراحی شده است و سازندگان می توانند از آن استفاده کند. اکنون که در شرایط رکود قرار داریم و برخی از صنایع تولیدشان به زیر ظرفیت رسیده است، آن ها هم می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.  تا زمانی که ساختمان در مرحله سفت کاری قراردارد شاید این تسهیلات خیلی به کارشان نیاید اما در زمان نازک کاری و نصب تاسیسات حتما سراغ این تسهیلات خواهند آمد.

او ادامه داد: اکنون بحث سیمان و فولاد مطرح است که سیمان به دلیل عرضه فراوان مشکل چندانی ندارد و فولاد نیز به دلیل وضعیت خاصی که دارد هنوز به شرایط کارت اعتباری اضافه نشده است اما اما به لحاظ زیرساختی این کارت‌ها آماده اند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وام ودیعه مستأجران تاکید کرد: این وام به کسانی داده می‌شود که قرارداد رسمی ثبت شده با موجر داشته و کد رهگیری گرفته باشند. همچنین واحد مسکونی آنها در تهران حداکثر ۷۵ و در دیگر شهرها ۹۰ متر باشد.

اسلامی درباره رقم وام ودیعه اجاره مسکن اظهار کرد: رقم این وام بعد از اعلام بانک مرکزی اعلام خواهد شد. این بانک با بانک‌های عامل باید منابع و شیوه پرداخت آن را توافق کنند البته ما پیشنهاداتی در خصوص رقم این وام به بانک مرکزی ارائه کرده‌ایم.

علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن  در این مراسم با اشاره به این که  جلسات متعددی برگزار کردیم تا موانع و مشکلات  تامین مسکن جامعه ایثارگری را برطرف کنیم،گفت:این تفاهم نامه بر اساس ماده ۷ قانون خدمات رسانی به ایثارگران، جانبازان ۲۵ درصد و همسران شهدا انجام می شود.

او افزود:از ابتدا تا کنون۱۶۴ هزار زمین واگذار شده و در اختیار خانواده شهدا و جانبازان قرار خواهد گرفت تا بتوانیم بخشی از نیاز جامعه ایثارگری را بر طرف کنیم.

نبیان ادامه داد:  امروز پیش نویسی بین وزارت راه و شهرسازی و معاون رییس جمهور امضا می شد و امید است که با امضای آن گام بلندی در جهت خانه دار شدن این قشر برداشته شود.

او افزود:تلاش خود را به کار بریم تا از تمام ظرفیت های قانونی خود برای رفع مشکل مسکن ایثارگران استفاده کنیم. با امضای این تفاهم نامه نقشه راه مسکن ایثارگران در حال و آینده تنظیم شده است.

کد خبر: ۲۹٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha