۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
بهای نفت در بازار نیویورک افزایش یافت
در پی افزایش امیدها برای تولید واکسن کرونا؛

بهای نفت در بازار نیویورک افزایش یافت

بهای نفت خام در پایان معاملات جمعه تحت تاثیر امیدها برای تولید واکسن کووید-۱۹، افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، بهای نفت خام در پایان معاملات جمعه تحت تاثیر امیدها برای تولید واکسن کووید-۱۹، افزایش یافت.

در پایان معاملات جمعه در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) برای تحویل در ماه سپتامبر با ۸۹ سنت (یا دو و یک دهم درصد) افزایش، ۴۳ دلار و ۲۴ سنت خرید و فروش شد.

در بازار نیویورک (نایمکس) نیز بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدییت/نفت پایه آمریکا) نیز برای تحویل در ماه اوت با ۹۳ سنت با دو و چهار دهم درصد افزایش به ۴۰ دلار و ۵۵ سنت رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر موسسه «اواندا» می‌گوید اخبار مثبت در مورد تولید واکسن و درمان کووید-۱۹ و همچنین کاهش ارزش دلار آمریکا موجب افزایش بهای نفت شده است.

دو مورد از واکسن‌های داوطلب در مرحله بسیار پیشرفته‌ای (مرحله سوم) قرار دارد و تاثیر آن در مقیاسی وسیع اندازه گیری می‌شود. این دو طرح از این قرار است: پروژه اروپایی دانشگاه آکسفورد با همکاری شرکت آسترا زنکا (AstraZeneca) و پروژه چینی آزمایشگاه سینوواک با مشارکت موسسه پژوهشی برزیلی بوتانتان (Butantan).

به علاوه فعالان و ناظران بازار روز جمعه از آخرین ارقام آژانس بین المللی انرژی استقبال کردند که براساس آن که پیش بینی‌های آن در مورد کاهش تقاضا در سال ۲۰۲۰ کمتر از حد انتظار بود. بنا بر اعلام آژانس بین المللی انرژی، انتظار می‌رود که در سال کنونی میلادی میزان تقاضا ۹۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز باشد که کاهش هفت میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه‌ای در مقایسه با سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد. اما این کاهش بهتر از چیزی است که این نهاد بین المللی قبلا پیش بینی کرده بود. زیرا کاهش کاهش تقاضا در سه ماهه دوم در نهایت کمتر از حد انتظار بود.

همچنین آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد تولید جهانی نفت پس از آنکه به پایین‌ترین سطح خود در ۹ سال گذشته رسید، قرار است از ماه ژوئیه با از سرگیری تقاضا مجددا افزایش یابد.

کد خبر: ۲۹٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha