۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
کاهش هزار و ۵۰۰ تومانی هر کیلو تخم مرغ
ستاد تنظیم بازار با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد

کاهش هزار و ۵۰۰ تومانی هر کیلو تخم مرغ

قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری از ۱۱ هزار تومان به ۹۵۰۰ تومان کاهش یافت از این رو همه دستگاه‌های نظارتی و شبکه‌های توزیع مکلف به رعایت این قیمت مصوب هستند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، در اطلاعیه ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت تخم مرغ و مجموعه اقدامات صورت گرفته برای تنظیم بازار این کالا آمده است: با مجموعه اقدامات صورت گرفته در کنترل صادرات تخم‌مرغ که به واسطه افزایش نرخ ارز روند شتابانی به خود گرفته بود و همچنین تأمین نهاده مرغداران مرغ تخم‌گذار از طریق تشکل‌های مربوطه، حذف واسطه‌ها صورت گرفته و این تدابیر سبب شده تا قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری که از سوی ستاد تنظیم بازار ۱۱ هزار تومان تنظیم شده بود به ۹۵۰۰ تومان کاهش یابد.

بر این اساس قیمت هر شانه تخم مرغ با توجه به وزن آن (۱/۷ – ۱/۸ کیلوگرم) کمتر از ۲۰ هزار تومان خواهد بود؛ ضمن اینکه همه حوزه‌های نظارتی در صورت مشاهده رعایت نشدن قیمت مصوب، مکلف به برخورد جدی با شبکه عرضه کننده این کالا هستند.

پیش از این هر کیلو تخم مرغ با قیمت‌های بالاتر از ۱۱ هزار تومان عرضه می‌شد که هم اکنون به زیر ۹۵۰۰ تومان درب مرغداری تعدیل شده و تمام شبکه‌های توزیع از جمله میادین میوه و تره بار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنوف خرده فروش مکلف هستند به رعایت قیمت فروش هر کیلوگرم تخم مرغ در مبادی عرضه به نرخ ۱۱ هزار تومان اقدام نماید.

کد خبر: ۲۹٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha