۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
خانه تجاری ایران در ساراتف روسیه افتتاح می شود
استاندار سارتوف:

خانه تجاری ایران در ساراتف روسیه افتتاح می شود

رشت- استاندار ساراتوف روسیه بیان اینکه ساراتف برای تحکیم روابط تجاری و اقتصادی با گیلان آمادگی دارد، گفت: خانه تجاری ایران در این استان افتتاح می شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، والری رادایف در ارتباط تصویری استاندار گیلان با قدردانی از استاندار گیلان برای ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی رشت و ساراتوف اظهار داشت: به یقین استان ساراتوف همچون دیگر نقاط جهان در محدودیت های مقابله با کرونا به سر می‌برد و همه تصمیمات دولت روسیه در جهت سلامت مردم و همچنین کاهش اثرات مخرب این ویروس بر اقتصاد و تجارت است .

والری رادایف با بیان اینکه علیرغم محدودیت های موقتی ناشی از شیوع کرونا ، استان ساراتوف خواستار تداوم همکاری‌های همه‌جانبه و تحکیم روابط با ایران است ، افزود: استان گیلان از جایگاه ویژه ای نزد ما برخوردار است و روابط دو استان نیز سابقه طولانی دارد و معتقدم زمان آن رسیده که سطح روابط را به صورت حقوقی گسترش دهیم و تفاهم نامه همکاری امضا کنیم.

وی با اشاره به اینکه با پیشنهاد انعقاد قرارداد خواهرخواندگی رشت و ساراتف روسیه موافق هستم و حمایت می کنم ، بیان داشت: ظرفیت های متعددی در ساراتوف برای تحکیم روابط تجاری و اقتصادی وجود دارد که از جمله آنها اجرای پروژه مشترک برای افتتاح خانه تجاری ایران است که این ابتکار مورد حمایت سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز قرار گرفت و هم اکنون به دنبال یافتن فضایی مناسب برای اجرای این پروژه هستیم.

استاندار ساراتوف اظهار کرد: یکی دیگر از محورها و چشم اندازهای خوب برای توسعه همکاری دو استان و دو کشور ؛ استقرار شرکت‌های تولیدکننده محصولات کشاورزی ساراتوف در منطقه آزاد انزلی است و بزرگترین تولیدکنندگان محصولات‌کشاورزی این استان می‌توانند در این منطقه تجاری حضور داشته باشند.

وی از آمادگی ساراتوف برای جذب سرمایه‌گذاران ایرانی در این  استان خبر داد و گفت: آن دسته از سرمایه گذاران که تمایل به فعالیت در استان ما را داشته باشند ، حمایت و به آنان ارائه تسهیلات برای اجرای پروژه را پیشنهاد می دهیم.

استاندار ساراتوف اضافه کرد: در آینده، منطقه ویژه اقتصادی در ساراتوف با برخورداری از فنآوری پیشرفته برای نیازهای فضانوردی، آب، برق ،گاز و انرژی ایجاد می‌شود که این منطقه ویژه دارای سه بخش بوده و امکان انتخاب مناسب ترین فضا برای استقرار بنگاه های تولیدی با توجه به الزامات فنی و لجستیکی را ارائه می‌کند و هم اکنون قابلیت پذیرش پروژه ها را دارد.

وی تصریح کرد: چشم اندازهای خوبی برای توسعه همکاری های فرهنگی و آموزشی با گیلان داریم زیرا می‌دانیم دانشگاه گیلان یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش عالی ایران است که جایگاه بالایی در حوزه های فنی و علوم انسانی دارد.

استاندار ساراتوف با ابراز علاقمندی برای اجرای تحقیقات علمی مشترک اظهار داشت: فعالیت های علمی و اجرای تحقیقات مشترک می تواند بنایی برای گسترش همکاری بین دانشگاه های دو استان باشد.

رادایف همچنین به ظرفیت و امکانات خوبی که در زمینه گردشگری در این استان وجود دارد، اشاره کرد و گفت: در جهت تدوین برنامه های گردشگری ویژه برای ساکنان ایران آمادگی داریم و پیشنهادات شما را در این خصوص پذیرا هستیم.

کد خبر: ۲۹٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha