۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی:

۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد

بیرجند-اسدالهی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی از خرید تضمینی ۱۳ هزار و ۲۸۱ تن گندم از کشاورزان استان در سال جاری خبر داد.

مجید اسدالهی در گفت و گو با بازار با بیان اینکه در سال جاری ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم آبی و سه هزار هکتار زیر کشت گندم دیم بوده است، بیان کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۲۸۱ تن گندم از هزار و ۶۶۵ کشاورز خریداری شده است.

وی با بیان اینکه این میزان گندم به ارزش ۳۳۲ میلیارد و ۶۶۲ میلیون ریال خریداری شده است، افزود: تاکنون ۲۶۷ میلیارد و ۷۲۴ میلیارد ریال بابت گندم خریداری شده پرداخت شده که امید است موجب تقویت بنیه مالی کشاورزان شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی ادامه داد: باقی مانده مطالبات کشاورزان به میزان ۵۲ میلیارد و ۶۴۳ میلیون ریال است.

اسدالهی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است، عنوان کرد: خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است.

وی از فعالیت ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد ۱۵ مرکز تعاون روستایی و دو مرکز خرید دولتی استان است.

کد خبر: ۲۹٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha