۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
کارت اعتباری خرید به اقشار ضعیف اعطا می‌شود
نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

کارت اعتباری خرید به اقشار ضعیف اعطا می‌شود

میرتاج الدینی، نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از اعطای کارت اعتباری خرید کالاهای اساسی و دارو به اقشار ضعیف جامعه خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حجت الاسلام «سید محمدرضا میرتاج الدینی» افزود: طرح «تضمین دسترسی دهک‌های متوسط و پائین جامعه به کالاهای اساسی و دارو» از سوی برخی نمایندگان ارائه شده است.

وی اظهارداشت: این طرح همین هفته در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: هدف این طرح تضمین دسترسی آسان گروه های هدف یعنی اقشار متوسط و پائین جامعه به کالاهای اساسی و دارو است.

وی افزود: کالاهای اساسی و دارو با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی و بعضا نیمایی تهیه می‌شود.

میرتاج الدینی تصریح کرد: دولت در توزیع این اقلام همیشه با مشکلاتی رو به رو بوده و به عبارتی کالاهای مزبور بصورت یکسان و عادلانه به دست مردم بویژه اقشار ضعیف جامعه نمی رسد.

وی ادامه داد: کالاهای اساسی همواره در بودجه منابعی تعریف شده دارد که بخش عمده آن با دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومان محاسبه می‌شود ولی چه بسا دسترسی مردم به این کالاها آسان نبوده و آثار ارز دولتی را به صورت مشهود نمی‌بینند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در این طرح کالاها کد بندی شده و به صورت کارت اعتباری یا الکترونیک در اختیار سرپرستان خانوار قرار می‌گیرد که بتوانند کالاهای اساسی مانند برنج، گوشت، مرغ، روغن و حتی دارو را توسط این کارت‌ها با قیمت دولتی تهیه کنند.

کد خبر: ۲۹٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha