۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
همه میادین نفت و گاز کشور تا پایان این دولت به سامان می‌رسد
وزیر نفت:

همه میادین نفت و گاز کشور تا پایان این دولت به سامان می‌رسد

زنگنه، وزیر نفت گفت: درست است تولید ما امروز به دلیل تحریم‌ها کم است، اما باید ظرفیت را بالا ببریم که هر زمان لازم شد سهم‌مان را احیا کنیم. ما در هیچ شرایطی تسلیم نمی‌شویم. ظرفیت‌سازی کاری استراتژیک در صنعت نفت است.

به گزارش بازار به نقل از صدا وسیما، بیژن زنگنه، در آیین امضای قرارداد طرح توسعه میدان نفتی یاران گفت: امروز روز خوبی برای صنعت نفت ایران است که قراردادی را برای تکمیل توسعه یک میدان مرزی و مشترک امضا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردم ما به دلیل تحریم و همین‌طور شیوع کرونا، شرایط سختی را می‌گذرانند گفت: ما در صنعت نفت تلاش می‌کنیم برای بهبود این وضع کمک کنیم. مواد اولیه کلیه شوینده‌ها و ضدعفونی‌کننده‌ها در پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها تولید می‌شود و دستور داده‌ایم تولید این مواد در اولویت تولید قرار گیرد.

زنگنه با بیان اینکه مطلب مهم دیگر، اشتغال مردم است تاکید کرد: درست است تولید ما امروز به دلیل تحریم‌ها کم است، اما باید ظرفیت را بالا ببریم که هر زمان لازم شد سهم‌مان را احیا کنیم. ما در هیچ شرایطی تسلیم نمی‌شویم. ظرفیت‌سازی کاری استراتژیک در صنعت نفت است.

وزیر نفت توسعه میادین مشترک را یک ضرورت و اصل دانست و گفت: خوشبختانه امروز در ۲۷ فاز پارس جنوبی برداشت داریم و دو فاز باقی مانده است. ۲ پالایشگاه باقی‌مانده، امسال و سال آینده تکمیل می‌شوند. قرارداد بلال هم بسته شده و قرارداد فرزاد بی هم‌امضا می‌شود، فروزان هم تعیین تکلیف می‌شود. همه میادین مشارک نفت و گاز کشور تا پایان این دولت به سامان می‌رسد.

زنگنه به قراردادهای IPC اشاره کرد و گفت:این قراردادها نوعی جدید از قراردادهای بیع متقابل است که بهره‌برداری هم در آن دیده شده است و پاداش پیمانکار منوط به تولید است.

زنگنه با بیان اینکه مسائل نفت ایران را نمی‌توان با روش‌های صدسال قبل اداره کرد افزود: امروز در همه دنیا از طریق شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی کار پیش می‌رود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی را ایجاد کنیم.

وزیر نفت گریزی هم به قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت زد و گفت:بالای ۶ میلیارد دلار مصوبه از شورای اقتصاد گرفتیم که این اعتبارات را از بازار سرمایه تامین می‌کنیم.

کد خبر: ۲۹٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha