۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
لغو حقوق بیکاری، یک خطر جدی برای اقتصاد آمریکا

لغو حقوق بیکاری، یک خطر جدی برای اقتصاد آمریکا

شبکه تلویزیونی سی ان ان با استناد به کارشناسان خاطرنشان می سازد لغو حقوق بیکاری در ایالات متحده ممکن است به نابودی اقتصاد این کشور منجر شود.

به گزارش بازار به نقل از اسپوتنیک، مقامات آمریکا هر هفته ۶۰۰ دلار مستمری به کسانی که شغل خود را در طول همه گیری از دست داده اند پرداخت می کنند اما  قرار است ۳۱ ژوئیه، این برنامه متوقف شود  زیرا دولت معتقد است که پرداخت پول آمریکایی ها را به بازگشت به محل های کار تشویق نمی کند.

سناتور روب پورتمن در ماه مه گفت: اگر سالانه ۵۰،۰۰۰ دلار درآمد کسب کنید، داشتن بیمه بیکاری سودآورتر از بازگشت به کارخواهد بود. با این حال، کارشناسان لغو پرداخت حقوق بیکاری را یک اقدام نادرست می دانند، زیرا چنین تصمیمی می تواند پیامدهای منفی داشته باشد و تأثیر مخربی بر تقاضا داشته باشد. مردم قادر به پرداخت اجاره و خرید محصولات نخواهند بود که این امر اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بحث در مورد پرداخت حقوق بیکاری ادامه دارد، به عنوان مثال؛ برخی از سناتورها پیشنهاد می دهند پاداش موقت بازگشت به کار به مبلغ هفته ای  ۴۵۰ دلار پرداخت شود.

پیش از این پیش بینی کرده بودند که ایالات متحده شدیدترین ترین بیکاری را در ۱۰۰ سال اخیر را تجربه کند. در ماه آوریل، کنگره آمریکا تخصیص ۵۰۰ میلیارد دلار بودجه اضافی برای کمک به اقتصاد این کشور را تصویب کرده بود.

کد خبر: ۲۹٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha