۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
تعدد نرخ‌ ارز بهانه‌ای برای افزایش کاذب مصارف ارزی
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

تعدد نرخ‌ ارز بهانه‌ای برای افزایش کاذب مصارف ارزی

حسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت و سیستم بانکی دغدغه ورود منابع ارزی به چرخه تجاری کشور را دارند اما نباید این موضوع را با سیاست‌های تهدیدی یا تحدیدی انجام دهند بلکه باید از سیاست‌های تشویقی و ابزارهای نظارتی استفاده کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدشمس‌الدین حسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه برای تعیین دلایل افزایش نرخ ارز و قیمت دقیق آن نیازمند اطلاعات دقیقی در حوزه منابع و مصارف ارزی هستیم، گفت: مسلما در شرایط فعلی و با وجود نوسان و افزایش بی‌رویه قیمت ارز، ساماندهی مجدد منابع و مصارف ارزی اجتناب ناپذیر است.

وی با تاکید براینکه تعدد نرخ‌های ارزی یکی از مباحثی است که می‌تواند به افزایش کاذب مصارف ارزی در کشور دامن بزند، افزود: اکنون ۴ نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی، نیمایی، سامانه سنا و حواله‌ای وجود دارد، که این موضوع می‌تواند منشا تقاضای کاذب برای ارز باشد و باید سریعا بعد از رسیدگی تعدد نرخ‌ها کاهش یابد.

حسینی تصریح کرد: دولت و سیستم بانکی دغدغه ورود منابع ارزی به چرخه تجاری کشور را دارند اما نباید این موضوع را با سیاست‌های تهدیدی یا تحدیدی انجام دهند بلکه باید از سیاست‌های تشویقی و ابزارهای نظارتی استفاده کنند.

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس با تاکید براینکه دولت بویژه تیم اقتصادی و دستگاه‌های مرتبط باید اطلاعات خود را به صورت یکپارچه افزایش دهند، بیان کرد: هرچه میزان اطلاعات، تعاملات و یکپارچگی اطلاعاتی میان دستگاه‌های مرتبط اقتصادی افزایش یابد، تصمیمات درست بیشتری اتخاذ شده و در اجرای این تصمیمات هم امید بالاتر خواهد رفت.

کد خبر: ۲۸٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha