۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
هفته گرم پیش رو نیازمند همکاری مشترکین برق است
سخنگوی صنعت برق:

هفته گرم پیش رو نیازمند همکاری مشترکین برق است

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: براساس پیش بینی‌ها در هفته پیش رو هوا گرمتر خواهد شد، که برای تامین برق پایدار نیازمند همکاری مشترکین برق هستیم.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور، با اشاره به اینکه از مشترکان عزیز خواهشمندیم با استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم کولرهای گازی روی ۲۴ درجه، امکان برقرسانی به هموطنان جنوب کشور را نیز فراهم کنند افزود: با توجه به روند فزاینده گرمای هوا، مصرف برق به شدت افزایش یافته و احتمالا اوج مصرف در این روزها خواهد شکست بنابراین تنها راه پایدار ماندن برق و جلوگیری از بروز خاموشی، استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم کولرهای گازی روی ۲۴ درجه است.

وی گفت: تنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۴ یعنی استفاده بدون مشکل از برق در ۲۴ ساعت شبانه روز.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۴ درجه باعث جلوگیری از احتمال ابتلا به سرماخوردگی می‌شود ادامه داد: استفاده از دور کند کولرهای آبی باعث کاهش مصرف آب و برق مشترکان خواهد شد.

رجبی مشهدی افزود: هم اکنون تنها ۱۱۰مگاوات تا شکستن رکورد اوج مصرف سال گذشته فاصله داریم و این نکته نشانگر آن است که همه باید نکات مدیریت مصرفی را جدی بگیریم تا محدودیتی در تامین برق ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید تا ۱۰درصد از مصرف برق خود را کاهش دهندگفت: پایین بودن دمای برخی سالن‌های فرودگاه‌ها و ادارات که بیشتر مراجعه کننده دارند، باعث اعتراض مردم شده است که در صورت تنظیم دما روی ۲۴درجه می‌توانند در کسب رضایت مردم و بهینه سازی مصرف موثر باشند.

کد خبر: ۲۸٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha